Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 maj 2025, 20:55

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
Ravnen skrev:
... men husk, at på en god dag er 5min nok til ca. 30 gennemkørsler eller mere...

Top-fuel folket ville vist juble hvis deres grejer holdt så længe. Der hedder det jo adskillelse og kontrol af motoren for hver tur ned af banen. Simpelthen fordi der allerede på det tidspunkt kan findes f.eks stempler med begyndende revnedannelse, selv om det er den fineste og dyreste kvalivare. Dyr hobby.... :(

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Brisse skrev:
Andy skrev:
Men man bliver harm når man ringer til et firma i USA, der så viser sig og være et Kinesisk firma der har udstationerer en kineser i USA...

Ja det er pisse irriterende, kender det fra mine egne kunder der ringer til et US firma i københavn og så fat i en skide fynbo :damn: Så stå verden da ikke længere :roll:

VED du at der er en kinesisk firma eller kunne det tænkes at de har en asiat ansat som telefonpasser der ikke behersker sproget perfekt?

Ja jeg ved 100% sikkeret det er Kinesisk, er kun 1 mand ansat og de billeder jeg fik af delene kan jeg også finde mellemn de dele jeg har spurgt til direkte i Kina...

Titel:
Senior Medlem

Bosch har muligvis også fabrikker i Kina, men deres elementer bliver lavet 2 steder enten i Tyskland elle Brasilien....og igen lidt det samme...elementerne fra Brasilien er ikke gode til traktortræk, dem fra Tyskland kører uden problemer...

Mvh

Andy

Titel:
Medlem
Brugeravatar

syntes folk skulle få hovedet ud af deres egen lille ideologiske drømmeverden og fatte tingene ikke er dårligere bare fordi de er lavet i Kina.

I kina har de bare mulighed for at producere tingene efter nogle standarder der ikke er godkendt andre steder og det vælger nogle producenter så udnytte til at bygge efter laveste fællesnævner.

I sidste ende er det forbrugeren der har magten

Tror i Novo ville lægge en del af deres produktion af Insulin i Kina hvis det kun var andenrangsprodukter der blev lavet?

Er IBM's bærbare blevet dårligere efter Lenovo har overtaget det? nej - for det var primært Lenovo der også produceret det før.
Jeg har nøjagtigt den samme dokumenterede oppetid, RMA turnaround og garanti service.

Det er enda en så stor success at IBM har valgt at outsource de små serverserier til Lenovo, for at blive endnu mere konkurrencedygtige.

Tingene bliver produceret i Kina fordi folk vil betale Kinapriser. Hvis i skal pege fingre af nogen, så peg fingre af os selv.

Titel:
Senior Medlem

Jeg er ikke sikker på folk har forstået hvad jeg mener, prøver igen:

Jeg mener ikke alt hvad der kommer fra Kina er dårlig, MEN jeg er træt af de vil sælge high performance udstyr der ikke er det, selv om man snakker med dem siger de stadig det er top kvali...og når man så ser det...er det ikke mere værd end gammelt jern.

De folk jeg har snakket med i feks. USA vil ikke altid handle med mig når de hører hvad det skal bruges til....de melder pas fordi de er i tvivl om produkterne kan holde...

Lidt det samme her hjemme: Bosch Danmark syntes ikke det er en god ide vi primært bruger deres pumper til træk. men de kan jo ikke gøre noget ved det.

Mvh

Andy

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Andy skrev:
Jeg er ikke sikker på folk har forstået hvad jeg mener, prøver igen:

Jeg mener ikke alt hvad der kommer fra Kina er dårlig, MEN jeg er træt af de vil sælge high performance udstyr der ikke er det, selv om man snakker med dem siger de stadig det er top kvali...og når man så ser det...er det ikke mere værd end gammelt jern.

De folk jeg har snakket med i feks. USA vil ikke altid handle med mig når de hører hvad det skal bruges til....de melder pas fordi de er i tvivl om produkterne kan holde...

Lidt det samme her hjemme: Bosch Danmark syntes ikke det er en god ide vi primært bruger deres pumper til træk. men de kan jo ikke gøre noget ved det.

Mvh

Andy

Det er jo et salgs mentalitet spørgsmål og ikke så meget om et kinaprodukt er godt eller ej.

Titel:
Senior Medlem

Det er muligt, men det er kun i Kina jeg har oplevet det....man sidder med en følelse af de vil ind på markedet for en hver pris....

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
kristoffer skrev:
syntes folk skulle få hovedet ud af deres egen lille ideologiske drømmeverden og fatte tingene ikke er dårligere bare fordi de er lavet i Kina.

I kina har de bare mulighed for at producere tingene efter nogle standarder der ikke er godkendt andre steder og det vælger nogle producenter så udnytte til at bygge efter laveste fællesnævner.

Tror i Novo ville lægge en del af deres produktion af Insulin i Kina hvis det kun var andenrangsprodukter der blev lavet?

Er IBM's bærbare blevet dårligere efter Lenovo har overtaget det? nej - for det var primært Lenovo der også produceret det før.
Jeg har nøjagtigt den samme dokumenterede oppetid, RMA turnaround og garanti service.

Det er enda en så stor success at IBM har valgt at outsource de små serverserier til Lenovo, for at blive endnu mere konkurrencedygtige.

Tingene bliver produceret i Kina fordi folk vil betale Kinapriser. Hvis i skal pege fingre af nogen, så peg fingre af os selv.

Jeg tror at du selv skal få dit hoved ud af din egen røv ( :wink: ) og prøve at læse på tråden før du kommenterer...

Igen... Man kan ikke sætte lighedstegn ved at et stort velrenomeret firma vælger at få deres ting lavet i et andet land og dårlig kvalitet, da de logisk nok selv står for kvalitetssikringen før produktet når kunden, og endda i mange tilfælde selv ejer fabrikken der laver produkterene...

Problemerne med kvaliteten opstår derimod når "mindre seriøse" firmaer ikke kræver denne, f.eks. ved "noname" produkter, her er det min fulde holdning at det dårlige omdømme er fortjent.

Og så lige at for at få noget på det rene før du kommer for godt igang, ideologi har ikke nødvendigvis noget at gøre med om hvorvidt man har et problem med kinastumper baseret på personlige dårlige erfaringer og derefter debaterer om emnet i et forum, det tror jeg godt du inderst inde godt selv ved.

Billede

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ravnen skrev:
kristoffer skrev:

Jeg tror at du selv skal få dit hoved ud af din egen røv ( :wink: ) og prøve at læse på tråden før du kommenterer...

Igen... Man kan ikke sætte lighedstegn ved at et stort velrenomeret firma vælger at få deres ting lavet i et andet land og dårlig kvalitet, da de logisk nok selv står for kvalitetssikringen før produktet når kunden, og endda i mange tilfælde selv ejer fabrikken der laver produkterene...

Problemerne med kvaliteten opstår derimod når "mindre seriøse" firmaer ikke kræver denne, f.eks. ved "noname" produkter, her er det min fulde holdning at det dårlige omdømme er fortjent.

Og så lige at for at få noget på det rene før du kommer for godt igang, ideologi har ikke nødvendigvis noget at gøre med om hvorvidt man har et problem med kinastumper baseret på personlige dårlige erfaringer og derefter debaterer om emnet i et forum, det tror jeg godt du inderst inde godt selv ved.

Det er godt klaret at du i den egen lille verden kan sige jeg tager fejl, men så bagefter konkludere det samme som jeg. Måske skulle du læse hvad folk skriver inden du spytter din galde

Flot - selv efter din standard var det sku noget af en bedrift :damn:

Titel:
Medlem

Kina stumper eller ej..

grunden til at Kina kan producere så billigt er at de ingen INGEN forpligtelser har hvad miljø og arbejdsvilkår angår...

tænk på at kina sviner som vi i europa gjorde i 60'erne...

i min verden skulle der så meget straftold på deres varer, ganske enkelt fordi de er nogle miljøsvin ud over det sædvanlige

mvh

Martin

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time