kristoffer skrev:
syntes folk skulle få hovedet ud af deres egen lille ideologiske drømmeverden og fatte tingene ikke er dårligere bare fordi de er lavet i Kina.
I kina har de bare mulighed for at producere tingene efter nogle standarder der ikke er godkendt andre steder og det vælger nogle producenter så udnytte til at bygge efter laveste fællesnævner.
I sidste ende er det forbrugeren der har magten
Tror i Novo ville lægge en del af deres produktion af Insulin i Kina hvis det kun var andenrangsprodukter der blev lavet?
Er IBM's bærbare blevet dårligere efter Lenovo har overtaget det? nej - for det var primært Lenovo der også produceret det før.
Jeg har nøjagtigt den samme dokumenterede oppetid, RMA turnaround og garanti service.
Det er enda en så stor success at IBM har valgt at outsource de små serverserier til Lenovo, for at blive endnu mere konkurrencedygtige.
Tingene bliver produceret i Kina fordi folk vil betale Kinapriser. Hvis i skal pege fingre af nogen, så peg fingre af os selv.
Jeg tror at du selv skal få dit hoved ud af din egen røv (

) og prøve at læse på tråden før du kommenterer...
Igen... Man kan ikke sætte lighedstegn ved at et stort velrenomeret firma vælger at få deres ting lavet i et andet land og dårlig kvalitet, da de logisk nok selv står for kvalitetssikringen før produktet når kunden, og endda i mange tilfælde selv ejer fabrikken der laver produkterene...
Problemerne med kvaliteten opstår derimod når "mindre seriøse" firmaer ikke kræver denne, f.eks. ved "noname" produkter, her er det min fulde holdning at det dårlige omdømme er fortjent.
Og så lige at for at få noget på det rene før du kommer for godt igang, ideologi har ikke nødvendigvis noget at gøre med om hvorvidt man har et problem med kinastumper baseret på personlige dårlige erfaringer og derefter debaterer om emnet i et forum, det tror jeg godt du inderst inde godt selv ved.