Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 07 jul 2025, 09:49

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 108 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
Jeg ved at man gemmer sig bag devisen at streetrace ikke er limede baner og jeg forventer at banen er fint ryddet og fejet til vi skal køre OGSÅ på returvejen! hvilket jeg vil forsøge at trænge igennem med, så det er gjort fra starten... 8)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem

lqs skrev:
PT er den såkaldte bane meget beskidt. landbrug og grusgrav sætter sine spor. jeg vil benytte lejligheden til at spørge JOHN hvor meget den bliver renset før den skal benyttes til streetrace/show/dhb 2010 ?
MVH søren

Jeg vil gerne svare på det Søren.
Banen skal være fejet inden start på løbet lørdag og søndag, og det gælder også returvejen, men uanset hvor godt det gøres, så er der altid nogle der ikke syntes det er gjort godt nok.

Ang. med klister på banen, så er jeg ikke fortaler for det, da det ikke hører til under et street-race. Det kan altid diskuteres om jeg har ret eller ej. Der er lige så mange forskellige synspunkter, som der er deltagere til DHB om emnet.
En skal tage beslutningen og i dette tilfælde er det mig.

I skal se DHB som et udstillings vindue for street-race og ikke for drag-race. Jeg har sagt det før. DHB er et show og ikke andet.

I år har vi chancen til at få et DHB, som vi har råbt og skreget efter de sidste mange år.

Vi kan ikke gøre det alene uden I også er tilstede.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
bare ærgeligt at det for arrangøren er et show og for kørerne noget andet.
kunne være rart hvis de 2 ting kunne forenes.

er ganske sikker på at INGEN (udover måske nogle få i street klassen) kører for showéts skyld.

der blir kørt for at vinde. ikke for at gæsterne har noget at se på,
(faktisk er jeg sikker på at kørerne er skide ligeglade med om der overhovedet er publikum)
hvis det sidste var tilfældet, skulle VI kørere jo have betaling for at optræde

nogen vil nok anse ovenståede som kritik,,og well, det er det måske også,
men det er skrevet for at få facts på bordet, ikke andet

Titel:
Mester Medlem

@ splynk

Ang betaling, så får du faktisk betaling for at deltage, hvis man regner lidt på de forskellige priser. Dvs du betaler ikke den fulde pris det koster alt incl at du kan køre på Vandel den weekend.

her tænkes i baneleje, tribuneleje, områdeopbygning osv osv. alt sammen bygget over en længere periode og kan kun benyttes den weekend der er DHB. Det koster altså nogle knapper. Ja der kunne køres uden tilskuerere, men hvordan kan det være at der er så mange deltagere til DHB og til DHB tilmelder folk sig LANGT før til de andre lovlige arrangementer der er i DK. Jeg tør godt vove at påstå at det at der er den mængde publikum på, tiltrækker flere deltagere. Jeg personligt er ene og alene interesseret i at få lov at køre og gerne så mange gange som muligt er, så jeg kan blive endnu bedre til at sætte min effekt i jorden. Jeg interesserer mig ikke for strip, druk eller biler der holdes i begrænseren, men det er jo på en måde en del af DHB.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

jeg skal ikke bruge tribune, og "område opbygning" ;-)

tror godt du ved hvad jeg mente med det jeg skrev.

jeg tror mængden af deltagere afspejler at det er det eneste reelle race event i dk. (der er nærmest kun Sindal ud over DHB)og IKKE de mange tilskuere.
jeg kommer kun for at køre, på samme måde som dig.
jeg vil have showet ud og sporten ind.

at du ikke interessere dig for strip...well det tror jeg simpelthen ikke på ;-)

ps.
jeg kan slet ikke forstå at det bliver kaldt et "street" arrangement,
hvornår er det begreb blevet blandet ind i det..det er race, intet andet!
street er noget man (nogle ;-))kører ulovligt på gaden, race er noget man køre lovligt på en bane.

få dog sporten ind i det, og lad det være det det er: et uofficielt DM i 402m race.
at der samtidig er en masse tilskuere, er jo fedt.
så længe kørerne er ædruelige er det da fint at der er fest i gaden samtidig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
@Splynk, med den holdning til DHB så fatter jeg ikke at du ikke bare bliver væk, det ligger dig jo frit for ikke at møde op - konceptet DHB og hvad dette indebærer, kan der vel for helvede ikke være nogen tvivl om efterhånden.

Vi var også nogle stykker der mente at noget ikke fungerede helt som de skulle, men vores løsning istedet for at være negative, læs: destruktive, var imidlertid at prøve at hjælpe det lidt på vej i den rigtige retning (ikke at det hjalp på dit brok, sjovt nok...), at det kunne lade sig gøre, skyldes lige dele knofedt og positive holdninger (samt efter nogles overbevisning - naive drømmerier).
Prøv at bakke lidt op omkring de personer der prøver at gøre en forskel - eller endnu bedre, hjælp til... eller i det mindste, prøv på dagen, at møde op med godt humør...

Et arrangenment - det være sig, DHB, Sindal, Holeby, Lindtorp m.fl. tager jo ikke kun 1 time før og efter, at "du", den vigtigste kører af dem alle, møder op som en "konge" og kræver en dag/weekend efter "dit" hoved, der er folk der meget ofte har arbejdet tæt på gratis, måske endda har sat penge til i dage, uger og måneder for at "DU" kan møde op til en eller to gode dage... det være sig hvis vejret holder, for da bliver "du" da bare væk sammen med "dine" ligesindede - og det uden at skænke det en tanke, at at de førnævnte folk, der prøvede at give "dig" en god dag, nu selv hænger på deres brugte/tabte arbejdstimer og penge...

Som jeg ser det så er der alt for meget krævementalitet og alt for lidt af det modsatte, alt er op til debat og det gerne, tit og ofte, uden "den utilfredse" selv har spædet til på noget tidspunkt, eller som jeg siger det herude på mit værksted, "det skal være billigere end gratis, leveret igår og med evighedsgaranti".
Med den forening vi har fået startet, er det et af de største opgaver der skal tages fat på, nemlig at prøve at få alle parter til at forstå hvad det her drejer sig om, mekanismerne bag, de enkeltes behov og ønsker, samt hvad der er ret og rimeligt. Vi er alle en del af Streetracesporten og som sådan burde vi alle hjælpe det på vej i positiv retning.

På et spørgsmål om en bane skal være limet eller ej burde det jo ikke været et spørgsmål om at tage de ultra negative briller på og proklamere at arrangøren er en dum pengegrisk satan, men om der er økonomi i og stemning for at det skal gøres, endsige forsvarligt, Søren og Henrik har jo bla. været inde over nogle af de problemer der kunne være ved begge varianter.

ps. Hvis nogle skulle føle sig truffet, så VAR det også tiltænkt...

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Nick,

jeg ved ikke om du har fået et ben forkert ud af sengen, eller hvad der gik galt

men den gang TØSE selvhøjtidelige pis der kan du godt holde for dig selv.
hvis nogen opfører sig som konge og bedrevidende her er det sgu DIG.

med det samme nogen ikke har din mening eller holdning til "sagen" kalder du det brok og destruktivt
debat er åbenbart et skældsord, hvilket jeg ser som endnu et bevis for at nogle folk har sat sig sammen og dikteret hvordan det skal være,,
bevares de kalder det en forening,
men hvor er medlemmerne, glæder mig til at se demokratiet virke

jeg tror jeg har lavet mere frivilligt arbede end du nogen siden kommer til, så kom ikke her og belær mig om hvordan tingene fungerer.

at du ikke fatter en kæft af hvad jeg skriver, eller kun læser det du vil læse må være for din egen regning. det er er dog overraskende hvor lidt du i din ophøjede person egentlig forstår, for mit indlæg var fandme rimelig simpelt.

hvad du mener om jeg burde komme til DHB eller ej, well jeg er sådan set rimelig ligeglad med hvad du syntes eller mener om den sag.
jeg kører hvor muligheden byder sig, men det betyder ved gud ikke at jeg frasiger mig en ret til at have en mening.
hvis udbuddet var større, ville jeg klart proritere DHB lavere, men om ikke andet så ved JEG at de alternativer der er meget meget få, og kom nu ikke med øregas om Sverige, Tyskland og andre destinationer som ikke er indenfor hverken afstands eller økonomisk mulighed for almindelige mennesker.

så længe du ikke kender mig og hvad jeg har lavet så tag og LUK RØVEN med hvad jeg skal, kan, har og burde gøre ! den ret har du simpelthen ikke

hvis DU føler dig truffet er det med garanti tilsigtet,
næste gang så tæl til 10 før du fyrer det næste personlige angreb af og vil svine andre brugere til..

jeg finder mig ikke i den slags uden svar på tiltale.

måske vi så kan komme tilbage på et fornuftigt plan igen,,eller hvad ?

@ admin,
gik nogen over stregen, måske, det sker når man bliver provokeret og det ikke hjælper at tælle til 10 flere gange, ej heller at læse det famøse indlæg flere gange for at se om jeg misforstod noget.

Titel:
Mester Medlem

mon ikke nick mener at man burde være mere taknemmelig end mange er. Henrik, Søren og Jonas kender jo til det.

Folk melder sig til på dagen, så man ikke taber 2-300 kr, blot fordi det er regnvejr. den slags kunne sagtens kaldes utaknemmelighed.

men jo flere der er der gør den slags, jo mere skræmmer det nye kræfter fra at gå ind i at arrangere ræs i DK. Det er jo en forretning for de der laver ræset, og den skal som absolut minimum løbe rundt, gerne mere, så der er til at dække et evt tab i tilfælde af regnvejr ved næste arrangement. Men det må ikke være "for dyrt" for så er arrangøren bare en pengegrisk satan, der er ude på at prygle den sidste krone op af lommen på pøblen.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

taknemmelig tjae, jeg mener ikke jeg er utaknemmelig,
men hvis det at sige sin mening er lig utaknemmelighed, så må jeg jo hellere bare tie stille og makke ret

jeg er helt klar over de små interne grupper her på PF, og syntes, (undskyld jeg siger min mening igen) at det er dybt latterligt, og også en kende tragisk

når jeg har deltaget på Blackrace eller Sindal har jeg betalt meget tæt på den dag der åbnes for betaling, det samme gælder DHB.

det kan godt være Nick´s beretning passer på nogen, men jeg vil ikke have skudt i skoen at den passer på mig.
ang DHB, har jeg været medhjælper i 5 år, alle gange indenfor hegnet, uden at bevæge mig udenfor det, så det har på ingen måde været for at "score en billig billet"

jeg har pølet timer, dage og uger væk i frivilligt forenings og bestyrelses arbejde i både sports og bil klubber, arrangeret min røv i laser i stævner og træf. så at sige jeg kræver uden at yde, falder mig meget for brystet.

jeg har ALDRIG tudet over prisen på nogen arrangementer, og kommer næppe heller til det, jeg syntes faktisk at alle er mere end fornuftig prissat, og sagtens kunne tåle et 30% nøk opad, for at der er noget på kistebunden til en regnfuld dag. (her tænker jeg på Sindal og Blackrace, ja og da også Holeby)
DHB, tjae, prisen fejler såmænd ikke noget, der er jo en extra billet med i prisen.
så fint med mig

at jeg gerne så en bedre prepareret bane er en anden sag, (også gerne et lokum inden for gå afstand ;-))
dette emne va Nick selv inde på, og eg kommenterede det ikke

Titel:
Mester Medlem

du har alligevel ikke brug for klister splynk, så hva er problemet? den kasse kan jo ikke trække hjulene rundt på sand alligevel :coffee:

Prisen for klister og det at man ikke mener at streetrace foregår på klister, gør at der ikke klistres.

Jeg har tidligere snakket med Henrik om netop prisen på deltagelse ved et arrangement, den er på underlig vis skræmmende for mange af de yngre deltagere, de vil nærmest hellere lave hjulspind foran hegnet end betale for at være med i legen, så jeg mener helt klart at man bør passe på med ukritisk at hæve deltager gebyret.

Nej du har ikke brug for tribuner eller område opbygning, men så er du en blandt få. hvor meget jeg end afskyr de der idiotisk holder deres motor i begrænseren, så er de irriterende kendetegnende for DHB. Jeg mener jo at vagterne burde klippe armbånd på de der laver det nummer efter kl 18.00 og udvise dem fra pladsen.

MHT små grupper på PF, så vil jeg gerne state at jeg på INGEN måde skriver noget som helst på vegne af andre, at der så er nogen jeg ofte er mere enige med end andre er jo noget ganske andet. :up:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 108 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Næste

Alle tider er UTC + 1 time