Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 jul 2025, 12:17

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 200 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 20  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Hartvig
A: Har myndighederne da et mere fleksibelt regelsæt hvis det er Lovligt indregistrerede biler?
Et vildt gæt er at under 20% af de biler der stiller op til et arengement ikke kan synes og godkendes i dette trim.
Det er jo et lukket arrengement uden adgang for offentligheden, så færdsels reglerne gælder ikke her.
Er det helt forkert???

B: Ja enkle regler der er ens for alle arengører, og ikke tillempede regler fra USA, som taber meget i oversættelsen.
Det er vel det ultimative, og ikke At man feks. skal have sfi godkendte aksler på sin bil, der er en overlevering fra et gammelt Chervolet bagtøj, hvor akslerne var fastgjort i differentialet.
Jeg ved det got det er ikke i jeres regelsæt men kun ment som et ekselmpel.
Det mange udøvere har efterlyst er et klart, og ens regelsæt, fra alle arrengører. Og at det bliver overholdt, og kan kontrolleres.

Det burde ikke være så svært at finde en enhedsløsning for alle arrengører, hvis man er villig til at give sig lidt.
Men det er jo politik.
Så det er nok derfor i stadig ikke kan enes.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel: ...
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland
Mere streetrace :up: :up: det er altid velkommen, jo mere jo bedre, havde bare ikk mulighed for at møde op sidste gang :damn: . så er der lidt 2F2F over lille danmark :grin:

S3 Optimeret

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Hartvig skrev:
Efterfølgende Magnussens præcise udlægning skal jeg lige præciserer følgende inden min "fan" Ravnen går helt i selvsving:

1) Vi ansøger om - og kalder vores arrangementer "Lovligt Streetrace" og vi får tilladelse til at afvikle race med "Lovligt indregistreret" biler, og motorcykler - det er der 2 åbenlyse grunde til:

A) Det er bare så svært at skrive "Vi ansøger om at afholde Ulovligt Streetrace med Ulovligt indregistrede biler" i ansøgningen, men jeg skal gerne prøve hvis der er nogen der vil påstå at det hjælper på tilladelserne :wink:

Og hvor længe tror du den holder? ville det ikke være en god ide at tage det problem up front... et eller andet siger mig at politiet ikke rigtigt dyrker den der med at gøre først og søge om tilgivelse bagefter, alternativet er at du står fast på at bilerne "er lovlige" og så køre efter DASU's Streetrace regler med min 11 sek. breakout. alt andet er at gøre dig selv og alle os andre en bjørnetjeneste...

Hartvig skrev:
B) Vores oprindelige formål var at lave et mere sikkert alternativ til gaderæs. Målgruppen var/er dem som mødes på "Striberne" rundt omkring i landet - og uanset hvor tåbelige disse deltagere er, så er det trods alt de færreste af dem der ikke har en nummerplade på bilen - håber du kan forstå pointen :?:

2) Jeg har absolut ikke ændret holdning (endnu) - jeg er fortsat af den holdning at streetrace er en ny motorsportgren der henvender sig til "gadebiler" med nummerplader - der er masser af alternativer i dansk motorsport for biler uden nummerplader f.eks. dragrace, DTC, folkerace osv. osv.

Det er du så i din fulde ret til at tro på, men tingene er bare ikke så sort/ hvide og for hver dag kommer der bare flere og flere "fortabte Dragracere" på besøg til dine arrangenmenter, med dine elskede "fup"nummerplader kun for din skyld, tro mig, politiet er sku ikke så dumme at de ikke ved hvad der foregår, heller ikke at du ikke ved hvad der foregår, spørgsmålet er hvor længe at de ser igennem fingre med det...

Hartvig skrev:
Men jeg er heller ikke hverken døv, blind eller specielt ubegavet, og kan derfor opfatte at vi nærmer os nogle streetrace tider, som bør få de ansvarlige til at tænke sig ekstra godt om.

Lige precis!

Hartvig skrev:
Damn... jeg håber det kan læses og forstås ?

/Hartvig

Jeg har forstået hvad det her drejer sig om helt fra starten, du dyrker bare din egen variant af hvad DASU m.f har gjort i mange år, nemlig at omgå nogle regler for at få tingene til at hænge sammen, langt hen af vejen fint nok med mig, SÅ LÆNGE! det kan indæmmes, men med udviklingen de seneste år med hurtigere og hurtigere biler, en snork sovende DASU og mere og mere restriktive regler så bliver den fremgangsmåde snart indhentet og når det sker så bliver vi alle taget med bukserne nede...

din største fan
Ravnen

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Morten VJ skrev:
Hartvig
A: Har myndighederne da et mere fleksibelt regelsæt hvis det er Lovligt indregistrerede biler?
Et vildt gæt er at under 20% af de biler der stiller op til et arengement ikke kan synes og godkendes i dette trim.
Det er jo et lukket arrengement uden adgang for offentligheden, så færdsels reglerne gælder ikke her.
Er det helt forkert???

B: Ja enkle regler der er ens for alle arengører, og ikke tillempede regler fra USA, som taber meget i oversættelsen.
Det er vel det ultimative, og ikke At man feks. skal have sfi godkendte aksler på sin bil, der er en overlevering fra et gammelt Chervolet bagtøj, hvor akslerne var fastgjort i differentialet.
Jeg ved det got det er ikke i jeres regelsæt men kun ment som et ekselmpel.
Det mange udøvere har efterlyst er et klart, og ens regelsæt, fra alle arrengører. Og at det bliver overholdt, og kan kontrolleres.

Det burde ikke være så svært at finde en enhedsløsning for alle arrengører, hvis man er villig til at give sig lidt.
Men det er jo politik.
Så det er nok derfor i stadig ikke kan enes.

MVH

Morten

Ja og nej..... som udgangspunkt er alle motorløb uden for vej omfattet af samme grundlæggende lovgivning og der burde derfor ikke være nogen forskel i vurderingen....

Men-men, ved at søge om tilladelse til afholdelse af race med udelukkende indregistrerede biler sker der noget psykologisk, pludselig har man mentalt en referenceramme - frem for at skulle forholde sig til en defus ansøgning om ulovligt race med uindregistrerede biler.

Det forholder sig straks anderledes hvis man er en DASU klub, de har berettiget eller uberettiget en de'facto tilladelse, primært fordi der aldrig har været noget alternativ - eller nogen der udfordret deres "domæne"

En anden lille detalje er miljøgodkendelsen fra Region og Kommuner, ved udelukkende at klasificerer racet som udelukkende for indregistrerede køretøjer har de utrolig svært ved at nægte os tilladelse, uden samtidig at skulle forbyde alt trafik på alm. offentlig vej hvor de "samme" biler også færdes.

Så det er en hårfin balance mellem snusfornuft, strategi og taktik - og resultatet ?

Sindal den 23/8 er foreløbig udråbt til et af de mest succesfulde race nogensinde, og det gør jo det hele værd at knokle for :grin:

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Tror jeg gør klogest i at opløse den fanklub, min yndlingsfan forstår jo ikke min musik :wink:

Citat:
Og hvor længe tror du den holder? ville det ikke være en god ide at tage det problem up front... et eller andet siger mig at politiet ikke rigtigt dyrker den der med at gøre først og søge om tilgivelse bagefter, alternativet er at du står fast på at bilerne "er lovlige" og så køre efter DASU's Streetrace regler med min 11 sek. breakout. alt andet er at gøre dig selv og alle os andre en bjørnetjeneste...

Jeg står ikke fast på om deltagernes køretøjer er lovlige eller ej - det er Politiets og Skats opgave :!:

Men jeg står fast på at et køretøj ikke kan deltage uden den er forsynet med en nummerplade og en tilhørende registreringsattests ved indskrivning.

Derefter genindtræder vores ansvar når køretøjet rammer den tekniske kontrol og bilen "synes" til forsvarlig deltagelse på banen.

Når så køretøjet forlader porten og bevæger sig ud på offentlig vej er det igen Politi og Skats ansvar (den har vi godt nok taget mange gange efterhånden).

Citat:
Det er du så i din fulde ret til at tro på, men tingene er bare ikke så sort/ hvide og for hver dag kommer der bare flere og flere "fortabte Dragracere" på besøg til dine arrangenmenter, med dine elskede "fup"nummerplader kun for din skyld, tro mig, politiet er sku ikke så dumme at de ikke ved hvad der foregår, heller ikke at du ikke ved hvad der foregår, spørgsmålet er hvor længe at de ser igennem fingre med det...

Jeg elsker selvfølgelig ikke fup nummerplader - og alene det at du kan forfalde til den slags argumentation bringer dig i mine øjne uden for pædagoisk rækkevidde - kom ind i kampen igen venze

Citat:
Jeg har forstået hvad det her drejer sig om helt fra starten, du dyrker bare din egen variant af hvad DASU m.f har gjort i mange år, nemlig at omgå nogle regler for at få tingene til at hænge sammen, langt hen af vejen fint nok med mig, SÅ LÆNGE! det kan indæmmes, men med udviklingen de seneste år med hurtigere og hurtigere biler, en snork sovende DASU og mere og mere restriktive regler så bliver den fremgangsmåde snart indhentet og når det sker så bliver vi alle taget med bukserne nede...

Kære Ravn..... du kommer længere og længere ud i hampen - nu konkluderer du at både "vi" og DASU er nogle fjolser - sig mig hvorfor tryller du ikke lige den ideelle model selv og kommer på banen selv med nogle stuerene race ?

Svaret er måske at det ud over at koste kassen også medfører ufattelig meget arbejde at få disse arrangementer til at lykkedes - og så er det jo alt andet lige meget lettere at sidde trygt bag et tastatur og være verdens klogeste mand :ha:

/Hartvig

Titel:
Nyt Medlem

ja jeg er af den opfattelse at tilladelsen udelukkende bliver givet til et race som 402m lige har afholdt pga formuleringerne i Hartvigs ansøgning for som han selv er inde på er det en hårdfin ballance mellem forskellige ting som afgør om tilladelsen bliver givet eller ej

men nok om det løbet blev afviklet og det gik jo super fint det som der nager mig er sikkerheden åbne biler uden bøjle kører lave 12er det er helt hen i skoven og hva hvis der kom en bil som kørte 9,4 som Lars men var bygget af en "blind" uden nogen form for bur eller andet sikkerheds udstyr som der "normalt" kræves ved så lave tider ja jeg tror den bare havde fået lov at køre det skræmmer mig

Hva er planen fremover med sikkerheden ?????

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

@ John

Det er præcis hovedet på sømmet - og også den overvejelse som (udover lidt kolligial drilleri) ligger til grund for denne tråd og mange andre om samme emne.

Jeg har lige gransket resultaterne fra Sindal og det ser sådan ud:

Samlet antal gennemkørsler 494

Antal tider under 10 sekunder 1

Antal tider mellem 10 og 11 sekunder 37 (heraf 3 sat med biler)

Antal tider over 11 sekunder 456

P.t. køres der jo på dispensation for banereglement imens vi afventer en permanent godkendelse som er klar til sæsonen 2009. Så det er nu vi skal have finpusset bl.a. en tidsgrænse mv. således at man tidligst muligt kan begynde at bygge en bil der passer til reglementet.

Min holdning er dog fortsat at biler som EVO'en skal have lov at køre i en showklasse, hvor vores tekniske kontrol er filteret der sikker at biler bygget af de "blinde" ikke kommer på banen.

Og ja - vi er rigtig mange der syntes at dette var et af de bedste 402 meter race nogensinde, hvilket Brian også har fået mange positive mail om.

HArtvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Hartvig skrev:
Tror jeg gør klogest i at opløse den fanklub, min yndlingsfan forstår jo ikke min musik :wink:

Citat:

Jeg står ikke fast på om deltagernes køretøjer er lovlige eller ej - det er Politiets og Skats opgave :!:

Men jeg står fast på at et køretøj ikke kan deltage uden den er forsynet med en nummerplade og en tilhørende registreringsattests ved indskrivning.

Derefter genindtræder vores ansvar når køretøjet rammer den tekniske kontrol og bilen "synes" til forsvarlig deltagelse på banen.

Når så køretøjet forlader porten og bevæger sig ud på offentlig vej er det igen Politi og Skats ansvar (den har vi godt nok taget mange gange efterhånden).

Hartvig, du ved jo udemærket godt at disse biler IKKE er lovlige, som jeg skriver, så er der nogle "uskrevne" regler der bliver overtrådt, det ved politiet også, jeg kan ikke forhindre dig i at at gøre dette, men jeg tillader mig at gøre dig opmærksom på at det måske er et skråplan som kommer til at koste os alle i den sidste ende...

Hartvig skrev:
Citat:

Jeg elsker selvfølgelig ikke fup nummerplader - og alene det at du kan forfalde til den slags argumentation bringer dig i mine øjne uden for pædagoisk rækkevidde - kom ind i kampen igen venze

Hartvig, hvis jeg er uden for pædagoisk rækkevidde så befinder vi os jo tilsyneladne samme sted, for du læser jo slet ikke hvad jeg skriver til dig, du mener at fordi du ikke i første omgang kan hænges op på noget så er du urørlig, det du gør er at spille hazard med streetracesporten på alles vegne...

Hartvig skrev:
Citat:

Kære Ravn..... du kommer længere og længere ud i hampen - nu konkluderer du at både "vi" og DASU er nogle fjolser - sig mig hvorfor tryller du ikke lige den ideelle model selv og kommer på banen selv med nogle stuerene race ?

Svaret er måske at det ud over at koste kassen også medfører ufattelig meget arbejde at få disse arrangementer til at lykkedes - og så er det jo alt andet lige meget lettere at sidde trygt bag et tastatur og være verdens klogeste mand :ha:

/Hartvig

Hvordan fanden kan du komme frem til at jeg skulle have kaldt dig et fjols!?, nej Hartvig du er ikke et fjols, du er lige precis det folk i miljøet kalder dig, jeg har i lang tid ladet tvivlen komme dig til gode, men ikke mere, DE HAR JO RET!

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Kære Ravn,

Jeg er ikke sat på jorden for at vinde en popularitets konkurrence (det er alt for nemt), men når det er sagt - så er "folk i miljøet" i min verden, de 100-150 deltagere og tusindvis af tilskuerer, som gang på gang stiller op når der arrangeres godkendt streetrace i Danmark.

Så hvad du og en flok "tastatur" streetracere vælger at kalde mig, vægter nok højere hos jer end det gør hos mig :wink:

Men selvfølgelig er det træls, at vi hver gang ender med at mane hinanden op i en krog, og gøre dialogen om streetrace herinde på Powerforum til et personligt battle - det kan ikke være specielt befordrende for de læser som interesserer sig for streetrace sporten.

Jeg bærer min del af anvaret - og er klar til at vaske tavlen ren og komme videre, specielt fordi vi nu har et koncept der er gennemafprøvet og som ganske få justeringer kan genbruges af nye initiativrige spillere.

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Hartvig skrev:
Kære Ravn,

Jeg er ikke sat på jorden for at vinde en popularitets konkurrence (det er alt for nemt), men når det er sagt - så er "folk i miljøet" i min verden, de 100-150 deltagere og tusindvis af tilskuerer, som gang på gang stiller op når der arrangeres godkendt streetrace i Danmark.

Så hvad du og en flok "tastatur" streetracere vælger at kalde mig, vægter nok højere hos jer end det gør hos mig :wink:

Men selvfølgelig er det træls, at vi hver gang ender med at mane hinanden op i en krog, og gøre dialogen om streetrace herinde på Powerforum til et personligt battle - det kan ikke være specielt befordrende for de læser som interesserer sig for streetrace sporten.

Jeg bærer min del af anvaret - og er klar til at vaske tavlen ren og komme videre, specielt fordi vi nu har et koncept der er gennemafprøvet og som ganske få justeringer kan genbruges af nye initiativrige spillere.

/Hartvig

Kære Hartvig

Hvis man tager det initiativ at starte en Streetrace Union, så bliver man nødt til at være populær, også udover sit eget ego. Jeg tog med til det møde i Grindsted primært for at være buffer imellem dig og Blackrace folkene, fordi historien viste at bølgerne går højt i din sfære, der hvor filmen knækker, er når folk kommer med noget kritik der går i din retning, straks er du på barrikaderede og ordkrigen starter op, jeg kunne jo selvfølgelig bare lade være med at kommentere tilbage på dine fordrejede kommentarer til min kritik og lade det stoppe der, men så har jeg jo ikke opnået noget med min kritik i første omgang, hvilket ville være det samme som at slet ikke at komme med kritik som igen ville være det samme som at du bare i det uendelige kunne hylde dig selv herinde i forummet uden modvægt og uden regning, jeg har al respekt for al den tid du og andre bruger på at arrangere løb, det skal være sagt, men jeg tillader mig altså at være kritisk også i dit tilfælde.

Så når jeg undrer mig over hvorfor at du gør en ting og siger noget andet, og i forbindelse med det tror at det kunne være et skråplan at blive ved med at omgå reglerne på den måde under de forhold, så kunde du jo i det mindste prøve at forholde dig konstruktivt til den kritik i stedet for bare at vaske hænder.

Far er ikke sur, far er skuffet…

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 200 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 20  Næste

Alle tider er UTC + 1 time