Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 04:25

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Hvis nu man heeeeeelt hypotetisk siger at man f.eks har en varevogn på gule plader med 2 forsæder i og man sidder 2 personer foran og har en person bag i vare rummet.
Vil så både føren af bilen + personen bagi få en bøde, eller vil det kun være personen bagi?
Og hvor stor en bøde snakker vi?
Er det det samme som hvis man køre uden sele?

For man må jo selvfølgelig ikke have folk bagi en varevogn og køre samtidigt....

Men hvad er konsekvensen?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sundet
Jeg kunne forestille mig at det var noget lignende, som at køre uden sele. dog lidt større bøde.
Og jeg ved at både føren og personen bagi får en bøde. men hvor stor har jeg ingen anelse om?!? :wink:

Men det kan jo være der er nogle her inde på siden der har prøvet det før..... :roll: :roll:

mvh
mikkl

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
tror desværre godt du kan forberede dig på at skulle betale registreringsafgift til hvide plader samt betale for en person uden sele og evt. bøde hvis du kørte rådent!

er næsten 100% sikker på at det er sådan da vi havde emnet opppe og vende på arbejdet for et par dage sidenn..

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
du skal bare påstå at det er en blind passager og du ikke kender personen. og kæfter han op. så begynder du at banke ham foran politiet mens du råber helt vildt om han er en nasser og svindler der bare er ude på at blive transpoteret gratis. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Titel:
Mester Medlem

Jeg har HØRT at man i så fald skal betale afgift af bilen + man får en bøde på det samme - JEg syntes dog det lyder lidt vildt så jeg ved ikke rigtig selv om jeg tror på det. Hvis du endda har sadt SÆDER i omme bag ved skulle det ikke undre mig af afgiften skal betales som minimum!

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem

føreren får en bøde. pasageren i varerummet får en bøde... vel 500-1000kr hver. så er det ikke værre. tænker det værste bliver at høre på formaningerne! tror ....tænker.....formoder.....har hørt..... er blevet truet med.... det er nogle år siden jeg sidst har fået sådan en bøde. men nej der kom ingen og satte hvide plader på bilen! MVH. søren PS. dette er ingen opfordring til at lave dumheder. i må være alle dem foran i bilen i har lyst til. føreren skal bare stadig kunne køre bilen normalt. de seler der er skal benyttes.... resten er det ligemeget med!

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: falster
Har prøvet det er godt nok nogen år siden men vi fik 500 hver. Tror ik på den med registrerings afgift.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Der skal være mange personer omme bag i før der skal betales afgift, men jo de kan godt finde på det. Har hørt at man ikke må "fylde" en gul pladet med mere en hvad der er sæder til. Man må kun "fylde" biler der er på hvide plader og dette ved jeg da, da jeg selv er blevet stoppet i min gamle kadett e med 8 personer + mig i. Ingen bøde da jeg kunne se ud af begge forside ruder og se i begge mine side spejle.

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordvestjylland
klyfax skrev:
Der skal være mange personer omme bag i før der skal betales afgift, men jo de kan godt finde på det. Har hørt at man ikke må "fylde" en gul pladet med mere en hvad der er sæder til. Man må kun "fylde" biler der er på hvide plader og dette ved jeg da, da jeg selv er blevet stoppet i min gamle kadett e med 8 personer + mig i. Ingen bøde da jeg kunne se ud af begge forside ruder og se i begge mine side spejle.

9 personer i en Kadett E :shock: I er vist nogle små smølfer så.. hehe

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sundet
Det med registrerings afgiften gælder ikke nej...
Anderledes ser det ud hvis det er en firmaindregistreret bil...

mvh
mikkl

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time