Powerforum
http://www.powerforum.dk/

BMW på afveje
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=25&t=14021
Side 1 af 2

Forfatter:  nibdk [ 16 okt 2005, 21:51 ]
Titel:  BMW på afveje

Her ser man hvorfor det er bedst at køre race på lukket bane.
http://www.webbvideo.com/speedlife/bmw_e30tic_crash_revival_bysundis_widedivx.avi
Den BMW E30 er vist færdig, selv om han crasher får han alligevel tiden 13.52 s.

Så kan i jo gætte løs på hvorfor det gik så galt.

Niels

Forfatter:  Gæst [ 17 okt 2005, 07:20 ]
Titel: 

lidt at tænke over for dem der mener det er OK at køre ræs i et industrikvarter.... eller på en havn... eller??? nogen der tror at en kantsten og måske lidt hegn er nok???? har ikke set denne film, kun læst om hvad der skete. MVH. søren

Forfatter:  Slavteren [ 17 okt 2005, 12:04 ]
Titel: 

Det kan jop også ses som et eksempel på at det også kan gå galt selv om det er på en bane? og måske som en lille advarsel til de "striber" hvor folk skal stå og kigge ned lang banen. sørgeligt at der automatisk skal generaliseres med at streetrace er farligt...

Forfatter:  nibdk [ 17 okt 2005, 12:11 ]
Titel: 

Slavteren skrev:
sørgeligt at der automatisk skal generaliseres med at streetrace er farligt...


Det er nu min holdning at streetrace er farligt. Det er uorganiseret og det medfører, at der ingen sikkerhed er for hverken deltagere eller tilskuere.
At det så heldigvis næsten altid går godt er en anden sag.

Niels

Forfatter:  Gæst [ 17 okt 2005, 14:45 ]
Titel: 

sørgeligt=fakta? bemærk at det ikke var en vanvittig hurtig bil det gik galt for.... MVH. søren

Forfatter:  duckstar [ 17 okt 2005, 14:56 ]
Titel: 

Den næste bil han bygger bør han få en ordentlig undervogn på.. den hopper og danser jo når han skifter gear.

Forfatter:  mh [ 17 okt 2005, 20:27 ]
Titel: 

gad vide hva der gik galt om han punkterede på højre forhjul og fik hevet for meget imod det :? :?

Forfatter:  nibdk [ 17 okt 2005, 20:36 ]
Titel: 

tinasmartin skrev:
gad vide hva der gik galt om han punkterede på højre forhjul og fik hevet for meget imod det :? :?


Han kørte med svejst differentiale og venstre trækaksel knækkede.

Niels

Forfatter:  HenrikGM [ 17 okt 2005, 20:51 ]
Titel: 

Knække en trækaksel....?

Den holder i 1 gear, den holder hele 2.gear, og knækker først i 3.gear, hvor momentet netop er ved at være overkommeligt.....Naa....Lyder ikke som den rigtige forklaring at trækakslen kan overleve +2000Nm i 2 gear, for derefter at knække ved den halve belastning i 3.gear.
Samtlige de gange jeg har set zakspeedcaprierne, De store 935ere, eller M1eren i SS, knække en trækaksel på jyllandsringen har det altid været i starten. ALDRIGT senere i løbet.

VED du helt konkret at den knækkede en trækaksel, eller gætter du?

Forfatter:  nibdk [ 17 okt 2005, 21:42 ]
Titel: 

HenrikGM skrev:
Knække en trækaksel....?

Den holder i 1 gear, den holder hele 2.gear, og knækker først i 3.gear, hvor momentet netop er ved at være overkommeligt.....Naa....Lyder ikke som den rigtige forklaring at trækakslen kan overleve +2000Nm i 2 gear, for derefter at knække ved den halve belastning i 3.gear.
Samtlige de gange jeg har set zakspeedcaprierne, De store 935ere, eller M1eren i SS, knække en trækaksel på jyllandsringen har det altid været i starten. ALDRIGT senere i løbet.

VED du helt konkret at den knækkede en trækaksel, eller gætter du?


Det er hvad der stod på i den diskussion der var om hvad der gik galt på et svensk forum. Venstre trækaksel var knækket, da de gik bilen igennem efter uheldet og ejeren formodede det var skylden til uheldet.
Som jeg ser det sker det også mens der skiftes gear, der er belastningen jo stor. Defekten kan jo også være påbegyndt allerede ved starten, hvem ved.
Jeg tror ikke man skal gøre det til den store videnskab.

Der er måske andre forklaringer?

Niels

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/