BMW på afveje

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
nibdk
Medlem
Indlæg: 196
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Frederikssund

BMW på afveje

#1 Indlæg af nibdk »

Her ser man hvorfor det er bedst at køre race på lukket bane.
http://www.webbvideo.com/speedlife/bmw_e30tic_crash_revival_bysundis_widedivx.avi
Den BMW E30 er vist færdig, selv om han crasher får han alligevel tiden 13.52 s.

Så kan i jo gætte løs på hvorfor det gik så galt.

Niels
Gæst

#2 Indlæg af Gæst »

lidt at tænke over for dem der mener det er OK at køre ræs i et industrikvarter.... eller på en havn... eller??? nogen der tror at en kantsten og måske lidt hegn er nok???? har ikke set denne film, kun læst om hvad der skete. MVH. søren
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#3 Indlæg af Slavteren »

Det kan jop også ses som et eksempel på at det også kan gå galt selv om det er på en bane? og måske som en lille advarsel til de "striber" hvor folk skal stå og kigge ned lang banen. sørgeligt at der automatisk skal generaliseres med at streetrace er farligt...
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
nibdk
Medlem
Indlæg: 196
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Frederikssund

#4 Indlæg af nibdk »

Slavteren skrev:sørgeligt at der automatisk skal generaliseres med at streetrace er farligt...


Det er nu min holdning at streetrace er farligt. Det er uorganiseret og det medfører, at der ingen sikkerhed er for hverken deltagere eller tilskuere.
At det så heldigvis næsten altid går godt er en anden sag.

Niels
Gæst

#5 Indlæg af Gæst »

sørgeligt=fakta? bemærk at det ikke var en vanvittig hurtig bil det gik galt for.... MVH. søren
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#6 Indlæg af duckstar »

Den næste bil han bygger bør han få en ordentlig undervogn på.. den hopper og danser jo når han skifter gear.
Vh. Anders
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#7 Indlæg af mh »

gad vide hva der gik galt om han punkterede på højre forhjul og fik hevet for meget imod det :? :?
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
nibdk
Medlem
Indlæg: 196
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Frederikssund

#8 Indlæg af nibdk »

tinasmartin skrev:gad vide hva der gik galt om han punkterede på højre forhjul og fik hevet for meget imod det :? :?


Han kørte med svejst differentiale og venstre trækaksel knækkede.

Niels
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#9 Indlæg af HenrikGM »

Knække en trækaksel....?

Den holder i 1 gear, den holder hele 2.gear, og knækker først i 3.gear, hvor momentet netop er ved at være overkommeligt.....Naa....Lyder ikke som den rigtige forklaring at trækakslen kan overleve +2000Nm i 2 gear, for derefter at knække ved den halve belastning i 3.gear.
Samtlige de gange jeg har set zakspeedcaprierne, De store 935ere, eller M1eren i SS, knække en trækaksel på jyllandsringen har det altid været i starten. ALDRIGT senere i løbet.

VED du helt konkret at den knækkede en trækaksel, eller gætter du?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
nibdk
Medlem
Indlæg: 196
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Frederikssund

#10 Indlæg af nibdk »

HenrikGM skrev:Knække en trækaksel....?

Den holder i 1 gear, den holder hele 2.gear, og knækker først i 3.gear, hvor momentet netop er ved at være overkommeligt.....Naa....Lyder ikke som den rigtige forklaring at trækakslen kan overleve +2000Nm i 2 gear, for derefter at knække ved den halve belastning i 3.gear.
Samtlige de gange jeg har set zakspeedcaprierne, De store 935ere, eller M1eren i SS, knække en trækaksel på jyllandsringen har det altid været i starten. ALDRIGT senere i løbet.

VED du helt konkret at den knækkede en trækaksel, eller gætter du?


Det er hvad der stod på i den diskussion der var om hvad der gik galt på et svensk forum. Venstre trækaksel var knækket, da de gik bilen igennem efter uheldet og ejeren formodede det var skylden til uheldet.
Som jeg ser det sker det også mens der skiftes gear, der er belastningen jo stor. Defekten kan jo også være påbegyndt allerede ved starten, hvem ved.
Jeg tror ikke man skal gøre det til den store videnskab.

Der er måske andre forklaringer?

Niels
Besvar