BMW på afveje
Redaktør: Moderatorer
-
nibdk
- Medlem
- Indlæg: 196
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Frederikssund
BMW på afveje
Her ser man hvorfor det er bedst at køre race på lukket bane.
http://www.webbvideo.com/speedlife/bmw_e30tic_crash_revival_bysundis_widedivx.avi
Den BMW E30 er vist færdig, selv om han crasher får han alligevel tiden 13.52 s.
Så kan i jo gætte løs på hvorfor det gik så galt.
Niels
http://www.webbvideo.com/speedlife/bmw_e30tic_crash_revival_bysundis_widedivx.avi
Den BMW E30 er vist færdig, selv om han crasher får han alligevel tiden 13.52 s.
Så kan i jo gætte løs på hvorfor det gik så galt.
Niels
-
Gæst
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Indlæg: 1320
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt:
-
nibdk
- Medlem
- Indlæg: 196
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Frederikssund
Slavteren skrev:sørgeligt at der automatisk skal generaliseres med at streetrace er farligt...
Det er nu min holdning at streetrace er farligt. Det er uorganiseret og det medfører, at der ingen sikkerhed er for hverken deltagere eller tilskuere.
At det så heldigvis næsten altid går godt er en anden sag.
Niels
-
Gæst
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
gad vide hva der gik galt om han punkterede på højre forhjul og fik hevet for meget imod det

Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Knække en trækaksel....?
Den holder i 1 gear, den holder hele 2.gear, og knækker først i 3.gear, hvor momentet netop er ved at være overkommeligt.....Naa....Lyder ikke som den rigtige forklaring at trækakslen kan overleve +2000Nm i 2 gear, for derefter at knække ved den halve belastning i 3.gear.
Samtlige de gange jeg har set zakspeedcaprierne, De store 935ere, eller M1eren i SS, knække en trækaksel på jyllandsringen har det altid været i starten. ALDRIGT senere i løbet.
VED du helt konkret at den knækkede en trækaksel, eller gætter du?
Den holder i 1 gear, den holder hele 2.gear, og knækker først i 3.gear, hvor momentet netop er ved at være overkommeligt.....Naa....Lyder ikke som den rigtige forklaring at trækakslen kan overleve +2000Nm i 2 gear, for derefter at knække ved den halve belastning i 3.gear.
Samtlige de gange jeg har set zakspeedcaprierne, De store 935ere, eller M1eren i SS, knække en trækaksel på jyllandsringen har det altid været i starten. ALDRIGT senere i løbet.
VED du helt konkret at den knækkede en trækaksel, eller gætter du?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
nibdk
- Medlem
- Indlæg: 196
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Frederikssund
HenrikGM skrev:Knække en trækaksel....?
Den holder i 1 gear, den holder hele 2.gear, og knækker først i 3.gear, hvor momentet netop er ved at være overkommeligt.....Naa....Lyder ikke som den rigtige forklaring at trækakslen kan overleve +2000Nm i 2 gear, for derefter at knække ved den halve belastning i 3.gear.
Samtlige de gange jeg har set zakspeedcaprierne, De store 935ere, eller M1eren i SS, knække en trækaksel på jyllandsringen har det altid været i starten. ALDRIGT senere i løbet.
VED du helt konkret at den knækkede en trækaksel, eller gætter du?
Det er hvad der stod på i den diskussion der var om hvad der gik galt på et svensk forum. Venstre trækaksel var knækket, da de gik bilen igennem efter uheldet og ejeren formodede det var skylden til uheldet.
Som jeg ser det sker det også mens der skiftes gear, der er belastningen jo stor. Defekten kan jo også være påbegyndt allerede ved starten, hvem ved.
Jeg tror ikke man skal gøre det til den store videnskab.
Der er måske andre forklaringer?
Niels