Powerforum
http://www.powerforum.dk/

99 oktan i Shell nye V-power
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=25&t=20541
Side 1 af 1

Forfatter:  Henrik DT [ 03 jun 2008, 16:45 ]
Titel:  99 oktan i Shell nye V-power

Faldt lige over dette, om der er noget i det ved jeg ikke... med det ville da være nice hvis det var 99 der var i....

http://www.bilmagasinet.dk/article/24448

Forfatter:  lqs [ 03 jun 2008, 18:12 ]
Titel: 

ligner for mig blot et forsøg på omtale. men helt sikkert er det god standard benzin. MVH søren

Forfatter:  Morten VJ [ 03 jun 2008, 18:42 ]
Titel: 

Det mest utrolige er den udelukkende er udviklet til det danske marked :shock:
Vi må køre i nogen meget specielle biler :tooth:
Siden de mener at den lille markedsandel at Vpower har, og dermed få brugere af dette produkt. I lille Danmark
Retfærdigør en 6 måneders udvikling.
Men vi kommer jo også til at betale prisen 10 øre mere pr liter :damn:

For noget meget få procent af den danske bilpark har glæde af.

DVS. alle os tosser med en programmerbar motorstyring, og modeficerede motorer.

MVH

Morten

Forfatter:  Mads B (dk) [ 03 jun 2008, 19:27 ]
Titel: 

Er Vpower i tyskland ikke 100oktan ? så kunne det jo godt passe at vi i vores lille milijø venlige land ikke tillader så meget af et eller andet godt i benzinen og derved ender på 99

Forfatter:  Mads B (dk) [ 03 jun 2008, 19:33 ]
Titel: 

I en gammel mail fra shell kunde service (den "gamle" V-power(97okt))

>>>>Motor oktantallet for V-Power er min. 85,0 og min. 87,5 for Blyfri oktan 98.

Begge tal er naturligvis angivet som MON(c) efter den europæiske norm for benzin.

Hvad skal du bruge oplysningen til?? <<<<

Søren Hvid Tønder
Technical advisor fuels and HSE
A/S Dansk Shell

Dem der har læste forcede induction tuning, har sikkert også bemærket at MON talet er det vigtigest for en turbo motor.


Gad vide hvad MON er på den nye V-power ?

Forfatter:  Witz [ 04 jun 2008, 09:27 ]
Titel: 

tysken kan købe oktan100..

det nemmeste for shell ville jo bare have været at tage det benzin og stoppe i vores standere.

Det er ikke bare folk med eftermonteret turbo/pressor der får glæde af det.
volkevogn med tfsi motor og fsi motorer får glæde af dette..

og hvad så hvis det koster 10øre extra, så spare man bare andre steder.

Forfatter:  Slavteren [ 04 jun 2008, 10:18 ]
Titel: 

de kan ikke bare indføre det tyske... de danske selskaber indgik en aftale om at afskaffe en af komponenterne i banzinen, og det er netop derfor at det kun er på udvalgte stationer man kan få 98 nu. at de så er nogle vatpikke og laver en frivillig ordning er en heeelt anden snak...

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/