Powerforum
http://www.powerforum.dk/

det er så med stødstænger og undervogn som på hestevogn!
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=25&t=20706
Side 1 af 4

Forfatter:  lqs [ 30 jun 2008, 13:57 ]
Titel:  det er så med stødstænger og undervogn som på hestevogn!

http://www.edmunds.com/insideline/do/Ne ... 8071?imw=Y
tag den NISSAN!

Forfatter:  kristoffer [ 30 jun 2008, 14:51 ]
Titel: 

ja med rullende start :)

The timed lap was run with a rolling start




Edit: Ups .. nissan'en var vist også med rullende start

Forfatter:  lqs [ 30 jun 2008, 15:28 ]
Titel: 

det er en uretfærdig verden! ikke? sådan en bil kommer til at koste ca 500000kr i usa....

Forfatter:  ae86 [ 30 jun 2008, 16:22 ]
Titel: 

Corvette
Kompressorladet 6.2L V8 med 638hk
7:26.4

GT-R
Turboladet 3.8L V6 med 480hk
7:29.0

Vetten er 2,6 sekunder hurtigere end Skylinen
Hvor meget mere effekt tror du at der skal til før Skylinen kan hente de sidste 2,6 sek på Nurburg ??
mon ikke det bare er et spørgsmål om at hæve ladetrykket en smule


Og hvem har mest potentiale tilbage ??
Jeg tvivler på at Corvetten kan klare at putte en ekstra 150-200hk i jorden.. (til andet en 402m)
men Skylinen derimod, tror jeg saktens kan klare at smide de ekstra hk i jorden og få fuld nytte af dem på sådanne en bane ...

Forfatter:  HenrikGM [ 30 jun 2008, 17:08 ]
Titel: 

ae86 skrev:
Corvette
Kompressorladet 6.2L V8 med 638hk
7:26.4

GT-R
Turboladet 3.8L V6 med 480hk
7:29.0

Vetten er 2,6 sekunder hurtigere end Skylinen
Hvor meget mere effekt tror du at der skal til før Skylinen kan hente de sidste 2,6 sek på Nurburg ??
mon ikke det bare er et spørgsmål om at hæve ladetrykket en smule


Og hvem har mest potentiale tilbage ??
Jeg tvivler på at Corvetten kan klare at putte en ekstra 150-200hk i jorden.. (til andet en 402m)
men Skylinen derimod, tror jeg saktens kan klare at smide de ekstra hk i jorden og få fuld nytte af dem på sådanne en bane ...


Man kan jo bygge hvilken som helst bil om til at køre hurtigere. Faktum her er at corvetten med "gammel"(læs gennemprøvet måske?) teknik er først.

Hvis man tuner på den ene og ikke gør på den anden, så bliver sammenligningen ikke fair.

Bottomline; Chevrolet er foran Nissan. Muligt at Nissan kan gøre det bedre, men de gør det ikke.

Forfatter:  K-FINN [ 30 jun 2008, 17:17 ]
Titel: 

Det er kun spørgsmål om tid..
Forventer at V-Spec udgaven kommer snart..

Forfatter:  Exhume.dk [ 30 jun 2008, 17:19 ]
Titel: 

ae86 skrev:

Hvor meget mere effekt tror du at der skal til før Skylinen kan hente de sidste 2,6 sek på Nurburg ??



:reading: 7:25 Nissan GT-R V-Spec ~551 PS/~1590 kg 2008-04-08 Car Magazine autoblog.com

Så ved ikke om det ikke er sket, altså GTR FTW :D

Ellers må de jo bare få "BiG Mac" til at køre den Nissan rundt. Jan har om nogen sat tiden for Chewoo på "Sløjfen" og virkelig kørt bunden ud af den Corvette dernede.

Kan dog se det er Jim Mero som sætter tiden

*Edit! og at det er ikke en officel tid åbenbart for den GTR :oops:

Forfatter:  kristoffer [ 30 jun 2008, 17:30 ]
Titel: 

Nej den V-spec var ikke en officiel tid
du kan se de officielle tider her
http://en.wikipedia.org/wiki/Nordschlei ... _lap_times

Forfatter:  K-FINN [ 30 jun 2008, 17:33 ]
Titel: 

kristoffer skrev:
Nej den V-spec var ikke en officiel tid
du kan se de officielle tider her
http://en.wikipedia.org/wiki/Nordschlei ... _lap_times


Vel kun et spørgsmål om tid inden den sættes..

Forfatter:  Westmus [ 30 jun 2008, 17:49 ]
Titel: 

Ja det er jo rigtigt ubehageligt når sådan noget amerikansk lettere antikvarisk grov mekanik beviseligt virker ok. :rock:

Tvivler på hestene har den største betydning. Nede på Ringen går en stor del at tiden jo med at køre i sving. Tiden er f.eks hurtigere end Porsche Carrera GT (612Hk/1380Kg) og Koenigsegg CCR (817Hk/1180kg) har klaret samme sted. En 620 hk's Ferrari 599 er faktisk 20 sek. langsommere .... :D

Side 1 af 4 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/