Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 maj 2025, 19:26

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 28 sep 2008, 17:58 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2006, 10:38
Indlæg: 196
Geografisk sted: Jylland / 6650 Brørup
Så kom dagen hvor min Stagea skulle på rullefelt, igen igen.

Inden den blev rullet, lavede den 1,55 bar på vejen, med air-fuel-ratio på 11,8, så boost-controler blev 0-stillet og op på feltet, selv rulningen stod Otto for (Nat-mekanik)

Effekt: 552,4 hk v/6846 omdr. - 588,2 Nm v/5569 omdr.

Dyno kurve er her:
http://www.112-video.dk/images/articles/Dyno.jpg

Video her: (Husk lyd)
http://www.youtube.com/watch?v=JUfEKYLx-RY

Opsætning:
RB25DET motor, hvor alt inde i top og blok er 100% standard, std. knaster, bolte, pakninger, stempler, you name it.

Ændringer:
*Aftermarked Plenum-kammer, 80 mm gasspjæld.
*Aftermarked Single-turbo manifold.
*Aftermarked T70 Turbo
*Aftermarked Intercooler & rør, 2,5" til 3,5"
*Aftermarked 680cc dyser.
*Aftermarked 38mm wastegate, åbner ved 0.8 bar.
*Aftermarked BOV.
*Aftermarked ECU.
*Aftermarked= Kina Dele, ingen navne nævnt.

Nogle er heldige, andre mindre, men jeg kan kun sige, at mit har spillet 100%, og gør det altid.

_________________
Med venlig hilsen.
Jørn Petersen


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 sep 2008, 20:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Rigtig fin effekt :-)

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 sep 2008, 21:57 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Hvorfor åbner wastegaten ved 0.8 når du kører med 1.5 bar? Er den for lille til at kunne holde trykket nede?

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 sep 2008, 22:04 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2006, 10:38
Indlæg: 196
Geografisk sted: Jylland / 6650 Brørup
Jesper H skrev:
Hvorfor åbner wastegaten ved 0.8 når du kører med 1.5 bar? Er den for lille til at kunne holde trykket nede?


Før åbnede den ved 0-45, og kunne ikke klare mere end 1,4 bar, så skiftede vi fjeder, og nu åbner den så en del senere, og jeg kan booste længere oppe.

_________________
Med venlig hilsen.
Jørn Petersen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 sep 2008, 17:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
meget hurtig volvo! :wink: har så absolut ikke fortrudt turen til belgien i denne herlige vogn DOG er en mindre voksen bagpotte et must hvis man skla køre så langt ! :lusket:

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 sep 2008, 19:21 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2006, 10:15
Indlæg: 601
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Jørn, det videoklip er da ikke nede fra Natmekanikeren i lørdags??

_________________
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 sep 2008, 21:22 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
efterz skrev:
Jørn, det videoklip er da ikke nede fra Natmekanikeren i lørdags??


Det er fra et Yota træf ved www.motorimport.dk hvor Otto leverede rullefelt til.

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 sep 2008, 22:07 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2006, 10:15
Indlæg: 601
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Jesper H skrev:
Det er fra et Yota træf ved www.motorimport.dk hvor Otto leverede rullefelt til.


OK, Jørn var bare også på rullerne i lørdags (Hos Otto i Otterup).. og med i den video jeg har smidt på http://www.efterz.com/video.asp

_________________
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2008, 07:02 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2006, 10:38
Indlæg: 196
Geografisk sted: Jylland / 6650 Brørup
efterz skrev:
Jesper H skrev:
Det er fra et Yota træf ved www.motorimport.dk hvor Otto leverede rullefelt til.


OK, Jørn var bare også på rullerne i lørdags (Hos Otto i Otterup).. og med i den video jeg har smidt på http://www.efterz.com/video.asp


Hej, den blev rullet både lørdag og søndag, lørdag hvor den lavede 479 hk, med ukendt tryk, og igen søndag, hvor vi kørte den ind til 1,55 bar på vejen, og på rullerne lavede den 1,49 bar og dette effekt.

_________________
Med venlig hilsen.
Jørn Petersen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2008, 14:23 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
det der med ladetryk med to tal efter punktum/koma........ prøv lige at kig på de RÅ tal for ladetryk. som regel svinger det en hel del. nogen gange meget. om det er oppe eller nede, samtidig med at feltet bestemmer sig for at logge.....
det kan gøre en del forskel! det bliver værre jo mere ydelse der er.
dette pga min. to ting, lader er større (dvs mere enerti/længere tid om at ændre rpm=finde ladetryk som styrringen tilstræber)
næste problem er at div felter egentlig opdaterer alt for sjældent til kraftige motorer. særligt slemt er det hvis bilen er lavt gearet i bagtøj/små hjul mm. tiden i power området bliver rigtig kort.
så efter min overbevisning burde man måske snarere logge på tryk og finde en midlet værdi. end at påstå man kører 1.49 den ene dag og 1.55 den anden. blot min mening.
MVH søren
ps. fin kurve på en standardmotor befængt med lidt nonamekinadele....


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team