Lidt tidsfordriv i varmen

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

Lidt tidsfordriv i varmen

#1 Indlæg af Lars PH »

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede



Billede

Billede

Billede
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#2 Indlæg af Runesm »

:lusket: :mrgreen: :rock:
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#3 Indlæg af Captain Slow »

jeg tror du får problemer med den wategate,
jeg havde selv monteret en magen til på 1 af de 4 rør,,

det var ikke nogen succes, da den så kun lufter ud fra den ene cylinder,

min fik endda lidt fra 2 cylindre
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

#4 Indlæg af Lars PH »

det virker super med wastgaten den regulere trykket meget fint og er helt stabilt endnu det kan være den får svære ved det når den får mere lave. Mit største problem er at min turbo er alt for stor endnu men håber det kommer til at hjælpe når udstødningen bliver støre lige nu er det kun den første meter som er 3 tommer. Men det hjalp på min spool op tid da jeg fik pakket manifolden ind vil faktisk sige at trykket kommer små 100 omdr tidliger og den bygger det noget hurtiger op
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#5 Indlæg af Captain Slow »

jeg har også 3" vel godt 1 meter og indpakket nu, sammen med en super T70 mølle på en 1,6 16v motor med redline ved 8800 (ramte 9070 på dhb)
den har 272 knaster med 8,1 i løft,

jeg får alt alt for sent ladetryk, og skal i gang med noget launch, flatshift og modtryk på wastegaten, i håb om at f den gjort mere kørbar,

mit wategate problem var ed den gamle manifold og e T3T4Top turbo, som egentlig ladede fint,, men wastegaten åbnede konstant for den ene cylinder,

om det har noget at sige ved jeg ikke, men er ganske sikker på at den ikke udlignede trykket mellem cylindrene,
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

#6 Indlæg af Lars PH »

har så fat i 2 rør med westgaten og køre med twin entry på turboen så den næsten lukker98 % mellem de 2 rør
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#7 Indlæg af Saab-Daniel »

Broderen min kører med wastegate på 1 cylinder på en GT3076r. Grunladetryk HELT stabilt helt til redline... Det lyder ikke særligt godt når den åbner, da det kun er 1 af 4 cylindre man lytter til... Den laver vi 400hk på 2.3 liter med 6700 rpm som maks på standard knaster med lettere hjemmeportet top og større ventiler...
Så umiddelbart kan det fungere med kun 1 cylinder i ekstern wastegate...
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#8 Indlæg af HenrikGM »

Saab-Daniel skrev:Broderen min kører med wastegate på 1 cylinder på en GT3076r. Grunladetryk HELT stabilt helt til redline... Det lyder ikke særligt godt når den åbner, da det kun er 1 af 4 cylindre man lytter til... Den laver vi 400hk på 2.3 liter med 6700 rpm som maks på standard knaster med lettere hjemmeportet top og større ventiler...
Så umiddelbart kan det fungere med kun 1 cylinder i ekstern wastegate...
Daniel.


Det kan nok godt fungere, men hvad mon der sker med flowet i den ene cylinder, når den nu ligepludseligt har noget nemmere ved at komme af med gassen :popcorn:

Man kunne godt tænke sig at den ene cylinder burde mappes en del anderledes end de øvrige 3.

3x cylindre med fuldt modtryk og 1x med "hul i manifolden"....Jovist det kan godt virke, men nok ikke specielt tilrådeligt.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#9 Indlæg af klyfax »

HenrikGM skrev:3x cylindre med fuldt modtryk og 1x med "hul i manifolden"....Jovist det kan godt virke, men nok ikke specielt tilrådeligt.


Tænkte præcis det samme. Det er vel de 3 andre der så driver turboen, og ikke den med WG på...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#10 Indlæg af Captain Slow »

lige netop det der var min tanke også,

og ja det lyder også underligt.

(kunne ikke se på billedet at der var 2 rør, men kan godt tænke mig til det nu du siger det, da det synlige rør er lille i diameter)
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Besvar