Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 11 maj 2025, 05:51

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 27 okt 2011, 10:32 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 apr 2006, 22:19
Indlæg: 231
Prøv lige at chekke det bilkort længst til venstre...

Hvordan fanden har de i 1979 kunne få så meget ud af en 0,9 liters motor med turbolader. Det er jo 500% tuning vi snakker om :wow: :wow: :wow: :wow:

Billede

_________________
Mvh
Ruben


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 okt 2011, 10:36 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 apr 2006, 22:19
Indlæg: 231
Ja de har så lavet en Derby i samme udgave... Hvad sker der lige :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock:

Billede

_________________
Mvh
Ruben


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 okt 2011, 11:43 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 329
omdrejninger, og masser af ladetryk :mrgreen:

svan

_________________
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 okt 2011, 11:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
den motor er utrolig glad for tryk. vi er mindst 2 her inde der har leget med den motor med tryk begge med gode resultater det vil sige vi begge nok har haft plus 130 hk for et buget som hedder under 5000 kr. så prøv at tænk et team som har en del mere viden om det hva de kan lave. begge os der har prøvet har kørt med tryk karburator og jeg prøvede til sidst med indsprøjtning
mvh lars


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 okt 2011, 12:13 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
r_uldal skrev:
Ja de har så lavet en Derby i samme udgave... Hvad sker der lige :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock:

Billede


Den ser godt nok ud til at være stærkt inspireret af Porsche 935 "Moby Dick".

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 okt 2011, 12:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
I øvrigt lidt mere info her: http://bickelpolo.de/

Den er godt nok fæl med den frontspoiler - men retro-cool på sin egen måde ;)

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 okt 2011, 16:54 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Uhhh...Retro på den fede måde!

Porche 935 Special Saloon style...

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 okt 2011, 19:08 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
Wildert skrev:
I øvrigt lidt mere info her: http://bickelpolo.de/

Den er godt nok fæl med den frontspoiler - men retro-cool på sin egen måde ;)


Ååårh den er fed! :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 okt 2011, 19:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 apr 2006, 22:19
Indlæg: 231
Jo men alligevel. Den er på 0,9 liter og dengang skal jeg lige minde om at der ikke var opfundet Blow off ventiler og intercooler endnu. Audi begyndte at eksperimentere med intercooler og vandindsprøjtning som de første på deres S1 EVO i 85 eller sådan noget..

Så her snakker vi altså et MEGA ladetryk og en wastegate og det er sgu det ! Var der nogen der sagde spool tid :grin:

_________________
Mvh
Ruben


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 okt 2011, 21:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Hæftig lille sag og fint vægt/effekt forhold..

r_uldal skrev:
....dengang skal jeg lige minde om at der ikke var opfundet Blow off ventiler og intercooler endnu. Audi begyndte at eksperimentere med intercooler og vandindsprøjtning som de første på deres S1 EVO i 85 eller sådan noget..

Det her kunne jeg godt tænke mig at høre lidt mere om..

@wildert
Moby dick er nok inbegrebet på hardcore old school.. det er desuden nok den billgste bil at lave udstødning på hvis man kun skifter efter turboen .. et 90 graders buk koster vel ikke alverdens


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team