Low budget volvo 2,3

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

Low budget volvo 2,3

#1 Indlæg af K-FINN »

Må indrømme, jeg er lidt imponeret over kammerats legetøj.
Han var blevet udfordret på 402m, hvor bil ikke måtte koste ret meget.

Han fandt så en gammel volvo st. car med den gamle 8v 2,3L turbo motor i, mener han gav 2500kr.
Bilen har kørt 539000km, så han mente den lige var kørt til, og god kunne tåle en opgraderet turbo og anden knast.
Turbo fandt han fra en gammel lastbil, knasten ved jeg ikke helt.
Den orginale tænding kører videre, kun monteret en minisquirt.
Ved 1,4bar laver den 406 hk og 497nm, hæver vi trykket mere, laver den hjulspin i kobling.

Hvor meget kan den gamle 8v model egentlig holde til som standard ?
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
MortenS
Medlem
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14 okt 2011, 19:56

#2 Indlæg af MortenS »

kommer helt på hvilken motor vi snakker..

Man siger vidst sådan generalt B23ET og B21ET kan klare 500hk på standard stumper

Og B230 blokken klarer 350-400hk og holder, hvor de lige har lavet en dårlig imellem som hedder B230ET som ikk holder til særlig meget :D
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm
Brugeravatar
MortenS
Medlem
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14 okt 2011, 19:56

#3 Indlæg af MortenS »

vi lavede 327hk og 481nm på en B230FT og det holdte, dog gjode M46 gearkassen ikke, så vi måtte op i M90 :)
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#4 Indlæg af K-FINN »

Det er en årgang 1987 hvis det siger dig noget...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
MortenS
Medlem
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14 okt 2011, 19:56

#5 Indlæg af MortenS »

Motor kode finnemand ;) ?
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#6 Indlæg af K-FINN »

Det ved jeg desværre ikke, kun det var en gammel 8v 2.3L der klaprede af helvede til i ventiler...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
MortenS
Medlem
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14 okt 2011, 19:56

#7 Indlæg af MortenS »

det gør de jo alle, er jo mekaniske ventiler :) men gætter mig nok til at det er én B230FT, de er sådan rimelig gængs. så vil jeg sige max 400/500nm måske 550nm,
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#8 Indlæg af K-FINN »

Så er det da godt kobling gav op, vi ville havde givet den 2 bar..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
MortenS
Medlem
Indlæg: 178
Tilmeldt: 14 okt 2011, 19:56

#9 Indlæg af MortenS »

nu er jeres momment i forhold til hk ikk særlig meget, men prøv at pres den op til 500-550nm, og se hvordan den opfører sig ;)
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#10 Indlæg af K-FINN »

Well, den havde jo 497nm, det er nok heller ikke helt lige meget HVOR den har de 500-550nm.

Kunne forstille mig en lille turbo kunne tage livet af stænger.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Besvar