Benzintryk vs Ladetryk
Redaktør: Moderatorer
-
Nick J (Turbo smeden)
- Junior Medlem
- Indlæg: 95
- Tilmeldt: 28 okt 2011, 09:52
Benzintryk vs Ladetryk
Nu sidder jeg her og tænker hvorfor er der ikke lavet en Benzintryksregulator der har en elektronisk styring efter ladetryk (jo og under tryk så den kunne styre binzin 100% ja man kunne selvfølgelig os have tilføjet den blev styret af en lamda værdig, det ville bare være nemt til de små projekter, ved godt en MS styring ikke koster det vilde så kan sikkert ikke svare sig men undre mig bare det ikke er lavet 
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: Benzintryk vs Ladetryk
Nick J (Rwd Tuners) skrev:Nu sidder jeg her og tænker hvorfor er der ikke lavet en Benzintryksregulator der har en elektronisk styring efter ladetryk (jo og under tryk så den kunne styre binzin 100% ja man kunne selvfølgelig os have tilføjet den blev styret af en lamda værdig, det ville bare være nemt til de små projekter, ved godt en MS styring ikke koster det vilde så kan sikkert ikke svare sig men undre mig bare det ikke er lavet
Hvilken funktion skulle den styre, som den mekaniske ikke allerede styrer?
Er vi ude i en 3d mapbar trykregulatoride eller hu?
Så var der mere fremtid i en pid reguleret bensinpumpe så regulatoren helt var overflødig, meeen det giver nogle udfordringer at lave det.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Spirillen
- Senior Medlem
- Indlæg: 365
- Tilmeldt: 24 maj 2005, 10:16
- Geografisk sted: Horsens
Re: Benzintryk vs Ladetryk
HenrikGM skrev:Nick J (Rwd Tuners) skrev:Nu sidder jeg her og tænker hvorfor er der ikke lavet en Benzintryksregulator der har en elektronisk styring efter ladetryk (jo og under tryk så den kunne styre binzin 100% ja man kunne selvfølgelig os have tilføjet den blev styret af en lamda værdig, det ville bare være nemt til de små projekter, ved godt en MS styring ikke koster det vilde så kan sikkert ikke svare sig men undre mig bare det ikke er lavet
Hvilken funktion skulle den styre, som den mekaniske ikke allerede styrer?
Er vi ude i en 3d mapbar trykregulatoride eller hu?
Så var der mere fremtid i en pid reguleret bensinpumpe så regulatoren helt var overflødig, meeen det giver nogle udfordringer at lave det.
Tror du det er så galt?
Jeg kan godt se det vil give noget udfordring at lave det i MT el. TS, men som standalone med en Arduino e.l. skulle det vel ikke være SÅ farligt?
Ideen kunne måske udvides med 2 pumper, hvor du starter P2 når du nærmer dig 90% Dutycyle på P1, og slukker den igen når du går under 40% DC på begge pumper?
! ! FRI BANE FULD HANE ! !
IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!
IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Renault 2.0 IDE (Direkte Indsprøjtning)
køre med en elektronisk reguleret benzintryk's regulator men med et tryk på op omkring de 100bar dog er det en N/A'er .... samme system sidder med garanti også på nogle af de andre DI variationer ...
Den bruger en Bosch regulator der også bruges på en del dieselbiler
.. Bosch nummer 0281002483 ... Bosch nummer 0928400487 kunne også være interessant hvis man gik med lysten til at bygge sin egen elektronisk styret benzinregulator
køre med en elektronisk reguleret benzintryk's regulator men med et tryk på op omkring de 100bar dog er det en N/A'er .... samme system sidder med garanti også på nogle af de andre DI variationer ...
Den bruger en Bosch regulator der også bruges på en del dieselbiler
.. Bosch nummer 0281002483 ... Bosch nummer 0928400487 kunne også være interessant hvis man gik med lysten til at bygge sin egen elektronisk styret benzinregulator
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: Benzintryk vs Ladetryk
Spirillen skrev:
Tror du det er så galt?
Jeg kan godt se det vil give noget udfordring at lave det i MT el. TS, men som standalone med en Arduino e.l. skulle det vel ikke være SÅ farligt?
Ideen kunne måske udvides med 2 pumper, hvor du starter P2 når du nærmer dig 90% Dutycyle på P1, og slukker den igen når du går under 40% DC på begge pumper?
Jeg tror min pointe her er at hvis man overhovedet stiller spørgsmålet, så er det nok ikke det man skal begynde på her.
Det ses ifht hvor enkel og lettilgængelig en kommerciel løsning er.
Men stor respekt for at gøre det fordi man kan.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Nu roder jeg en del med PID regulatorer på mit arbejde.
Tror det er MEGET svær og styre afr værdi når man arbejder med omkring 3 bar benzin tryk, der skal det ikke svinge meget, før de giver ret store udsving i AFR, der tror jeg det er nemmere når vi snakker 100 bar.
Selv der, tror jeg der er en form for "buffer"
Selvom jeg har 80km rentvandsledning skal der bruges noget tid på og justere PID.
På fabrikker med kort ledning, og pludselig storforbrug(max ladetryk) er det næsten umuligt og holde et jævnt tryk.
Tror det er MEGET svær og styre afr værdi når man arbejder med omkring 3 bar benzin tryk, der skal det ikke svinge meget, før de giver ret store udsving i AFR, der tror jeg det er nemmere når vi snakker 100 bar.
Selv der, tror jeg der er en form for "buffer"
Selvom jeg har 80km rentvandsledning skal der bruges noget tid på og justere PID.
På fabrikker med kort ledning, og pludselig storforbrug(max ladetryk) er det næsten umuligt og holde et jævnt tryk.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 