Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 16 okt 2018, 00:41

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 okt 2014, 15:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 maj 2005, 10:08
Indlæg: 237
Hey PF
hvad skal man kig efter når man skal købe sådan en har overvejet og få en hjem fra sverige det er turbo model jeg går efter


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2014, 10:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
Indlæg: 505
Geografisk sted: Skjern
Jeg har brug for svar på nogle svar før jeg kan tage stilling:
Skal den på plader
Er den til Race (Hvilken type race). Skal den tuner eller være std?
Skal den køre om vinteren?
Søndags bil eller hverdags bil?



Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2014, 15:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 maj 2005, 10:08
Indlæg: 237
Det skal være en tunne sommerbil som man kan tag til noget træf i måske lidt lovlig 402 m ræs og så lidt lege


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2014, 17:09 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7412
Find en rustfri 244Turbo hvis det skal være oldschool, (det bliver endten svært eller dyrt), find en 740/760 turbo, 83-84 model er kult, igen svært eller dyrt.
940Turbo er meget nemmere, og ikke et dårligt udgangspunkt, men tung, dvs vejer næsten det samme som en golf4.

Ellers er et raceralternativ at tage en std 240 for at få en let bil, og transplantere motoren fra feks en 940 over i den. Afgift og syn bliver problematisk medmindre du holder motoren std.

De gamle turbomodeller er alle gået kult i, dvs der skal nogle mønter til.

Et alternativ er at købe den 940 turbo der har været tilsag herinde, med oem 16V turbomotor. Slet ikke et dumt køretøj, og ret så sjældent udbudt vare.

Der er jo iøvrigt af og til nogle ordentligt byggede biler til salg i sverige når du nu påtænker import, så er vinter ikke et dumt tidspunkt at købe en på, men se dig for, svenskerne er god til at bygge biler, men der er mange der kommer lidt nemt om ved det rent byggekvalitetsmæssigt, hvis bilen bare er bygget til at køre race med for en sæson uden reelt at have den synet.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 okt 2014, 21:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 maj 2005, 10:08
Indlæg: 237
Dejlig med nogen input . jeg er selv meste til 240 modler


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 okt 2014, 09:20 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 apr 2012, 23:32
Indlæg: 395
Geografisk sted: Timring vest for Herning
240en er i min optik også den kønneste, men man skal ikke være bange for rust, selv såkaldte "rustfrie" eksemplarer har altid rust et eller andet sted.
Sene årgange er klart de bedste rent rust mæssigt.

_________________
D&D Racing


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 okt 2014, 10:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 maj 2005, 10:08
Indlæg: 237
Ja ved godt der en del rust og tag sig af i sådan en gammel 240

Fandt lige over noget til jer volvo folk http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... e=51766564 der var da nogen fine dele :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 nov 2014, 10:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 735
Geografisk sted: Malmö
Hvilke motorkoder er interessante for Volvo folket? Kan se via transportstyrelsen hvor mange som findes i deres register sorteret på motorkode.
F.eks. Findes der 8129 biler med B230FT motorer på de svenske veje som ikke er skrottet eller officielt eksporteret. Om de så står bag en lade og rådner eller i mint condition på et podie, det fortæller statistikken ingenting om..
Men er der en bestemt motorkode i vil ide noget om, så kan man bare trække statistikken.
Kan man iøvrigt også i DK

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 nov 2014, 12:55 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 apr 2012, 23:32
Indlæg: 395
Geografisk sted: Timring vest for Herning
Hvis man vil 16V vejen er det primært B234F, B204(FT eller GT) som under motor kan man beholde en af ovennævnte eller bruge en B230FT så har man gratis turbo stempler.

_________________
D&D Racing


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 nov 2014, 17:27 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7412
Well, det kommer an på om du leder efter donormotor dele, eller en nøglefærdig løsning ala oem.

En B230ET/FT/FK er god for noget der ligner 200hk lige ud af kassen.
Eksempler på hen ved 400hk med ydre modifikationer primært(og knastaksel)

Vil du bygge motor, så skal der samles lidt stumper.

Svenskerne siger jo at 8v er billigst op til ca 550hk, hvorefter 16V begynder at blive et overall bedre valg, men der er ikke tvivl om at 16V er et meget mee kompliceret dyr end en 8V.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team