lqs skrev:
ang. de her dyser på UNOen.... er der nogen der har målt hvor mange ML de giver? er der nogen der har målt benzintryk ved ladetryk?
som regel vil sådan en motor med to ventiler og ind og ud på samme side kræve meget benzin.... som regel!
5 ventilet AUDI/WV er den turbomotor der mig bekendt klarer sig med mindst benzin. både ved del og fuldlast.
for store dyser.... 2JZ.... 6 gange 550ml til 330HK! problemer med tomgang? NEJ. en verden til forskel til WVen..... men begge motorer kører fint. lidt at tænke over. måske problemet i virkeligheden ikke er størrelsen på dyserne. men derimod styringen eller mangel på samme....
man kan nu få både 3 og 4 TUSINDE ML dyser!!! der er så kun aktuelt ved metanol og MASSER af ydelse. god jul og sikkert nytår til alle. MVH søren PS. ønsker mig en gearkasse i år...
Jeg har ikke målt hvor meget de giver, men de har Bosch nr. 0 280 150 422 De steder jeg har kunnet finde data om dem, står der begge steder 261,7 ml. ved 2,7 bar. Det giver 275 ml. ved 3 bar. Tvivler meget stærkt på at de giver meget mere end de er opgivet til.
De kommer fra en Lancia Thema Turbo 16V med 177 hk, og det er den type dyser med 4 små forstøvningshuller i.
Benzintrykket har jeg selv målt for et stykke tid siden:
Tomgang: 2,7 bar
Uden slange: 3,1 bar
0,5 bar ladetryk: 3,8 bar
1,0 bar ladetryk: 4,2 bar
1,5 bar: 4,6 bar
1,7 bar: 5 bar
DC kommer ikke over 84, jeg har haft mulighed for at aflæse den direkte de gange bilen er blevet mappet ind.
Motorstyringen er en EFI Euro-1 som efter sigende skulle være en god styring.
AFR er som sagt aflæst med en LC-1 og et måleur i kabinen som er fastmonteret. Nogle gange kommer den ned på 11,5:1 i de høje omdrejninger, men det ligger deromkring.
Bruno Hansen:
Gammel måling med standard styring og standard dyser på 191 ml. Her kender jeg dog ikke DC, men AFR var 12,1:1 her.
%20(Medium).JPG)