Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 09 jul 2025, 05:40

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 06 jan 2007, 00:19 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2003, 15:01
Indlæg: 562
Geografisk sted: kbh
bil: fiat punto 55 1,1 (opboret gas spjæld)
tandrem står rigtig.

når bilen står i tomgang og man tramper pedalen hurtig i bund skyder den en enkelt gang op gennem indsugningen og er blevet langsommere til at tage omdrejninger.. for ikke at snakke om den er blevet langsommere på vejen også.?

som sagt står tandremmen rigtig... bør det nævnes at der sidder et opboret gasspjæld på den.
tændrørene virker en andelse hvide på den.

det er typisk kun når man virkelig bare tramper på pedalen.!
noget tænding måske ... nogle halv brændte indsugningsventiler der hænger lidt?

_________________
Diesel!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2007, 19:02 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2004, 22:41
Indlæg: 160
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
Jeg ville sige noget med mager blanding. Er benzin pumpe tryk eller kan den levere nok i mængde?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2007, 20:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Hvis din bil har stået i tomgang i mellem 5-10 min, så bliver dine tændrør hvide, så du kan kun bruge dette trick hvis du slukker motoren når den har max hk.

Det er LANGT fra sundt for motoren, og anbefales ikke, men det den mest rigtige måde at gøre det på.

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jan 2007, 11:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2003, 15:01
Indlæg: 562
Geografisk sted: kbh
alt er standard på bilen bort set fra opboret gas spjæld..
hmm det problem jeg helst vil af med er at den skyder op af indsugningen, tyder på at tændrørene nogle gange antænder før TDC.

_________________
Diesel!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2007, 10:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
hælder oxo mest til rollaGTi's forklaring om for mager blanding , er den begyndt på det efter opboring af spjældhuset ?

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2007, 10:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
fraguzz skrev:
alt er standard på bilen bort set fra opboret gas spjæld..
hmm det problem jeg helst vil af med er at den skyder op af indsugningen, tyder på at tændrørene nogle gange antænder før TDC.


Den skal helst tænde for TDC :)

Men jeg vil nu ikke mene det skulle være for mager blanding. For hvis din tænding og knaster står korrekt, så er indsugnings ventilen lukket når den antænder din blanding.

Hvornår begyndte den på det? Lige efter du fik opboret dit gasspjæld?
Og er den blevet chippet til den mængde luft den nu for? Eller er bilen med kabutator?
Er du helt sikker på at knaster og tænding står rigtigt?

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team