Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 jul 2025, 06:21

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 29 apr 2007, 07:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Enig de 200 hk er ikke det store problem.
Faldt over en anden oplysning.
En Ft motor er udstyret med T knasten :shock: Lige som de gamle B21 et motorer.
Den må have noget af et moment i bunden af omdrejnings området.
Jeg vilde bytte denne T knast til en A knast, for at få den til samme specifikation som en ET motor.
Dette er igen dels for effektens skyld, men også for at skåne plejlstængerne for stort forbrændingstryk i de lavere omdrejninger.

Knasten findes nemmest i karburator udgaven af en 740.

Men igen plejlstængernes styrke er bestemt af årgangen, så det er måske et mindre problem.

PS
Den bedre udformede udstødningsmanifold findes i 940 fra 1990 og frem.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 apr 2007, 16:16 
Offline

Tilmeldt: 28 apr 2007, 06:38
Indlæg: 9
Tak til jer begge for alle svarene og de gode råd. Jeg vil næste gang jeg er ved bilen se efter et årgångs mærke på topstykket! Hvor på toppen skal jeg kigge? I første omgang skal bilen kun ha de ca 200hk. Den knast du snakker om Morten ville den give min FT kræfter som en FT uden at skrue den op i tryk osv?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 apr 2007, 16:25 
Offline

Tilmeldt: 28 apr 2007, 06:38
Indlæg: 9
ps bilen er importeret fra tyskland


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 maj 2007, 08:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Støbe datoen på topstykket sidder lige bag tændrøret til cyl 4.
Type betegnelsen sidder imellem cyl 2 og 3.
Og der bør nok stå 530.

Og nej ingen enkelt del kan give 20 hk.
Det ligger i kombinationen af dele, og justering af motorstyringen.

Hvis man tager strømfordeleren af så står bokstavet bagest på knasten.
For nu har jeg lige læst at en ft uden kat har 182 hk :shock:
Det er hvis man kan tage de oplysninger for gode vare.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 maj 2007, 05:58 
Offline

Tilmeldt: 28 apr 2007, 06:38
Indlæg: 9
På blokken synes jeg at ku tyde at der står 83 årgang, men er ikke 100 på dettte. På toppen står der 29/1-86. Jeg har vedlagt billeder af luftmassemåleren og et billede af typenummeret på blokken.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 maj 2007, 06:19 
Offline

Tilmeldt: 28 apr 2007, 06:38
Indlæg: 9
ka vist ik lige finde udaf det med at sætte billederne ind.. men de ka ses her http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=91687


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 maj 2007, 18:48 
Offline

Tilmeldt: 28 apr 2007, 06:38
Indlæg: 9
Det her link skulle virke så man kan se alle billederne uden login :-) http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=287406


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team