Hej folkens..
Jeg er ved at få standeret min gamle volvo med en friskere turbo, knast, udstødning + div.
Bilen vil jeg have chippet på 98 oktan for at få mest effekt selvfølgelig..
MEN, jeg bor langt ude på bøhlandet og kun har mulighed for at tanke 95 oktan, og gider ikke køre 40km kun for at få 98... Så har jeg tænkt at få lavet noget med noget manuel ladetryksstyring (eller e-boost??? eller hvad det hedder..) , så når der er 98 i tanken så højt tryk, og 95, så et lidt lavere tryk.. For vil ikke køre med 95 i tanken, og så ikke have mulighed for at lade lortet trække..
Mit spørgsmål lyder på om hvis man får chippet bilen på 98 oktan, og ladetrykket eksempelvis er 1bar, er der så en tommelfingerregel om hvad ladetrykket så skal ned på hvis der er 95 i tanken? eller er det noget med at sjusse sig frem?
_________________ - Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
|