hvad angår flattoppen, så skal man nok sætte sig ned og regne lidt, og derefter kortlægge porten, medmindre der er noget åbenlyst himmelråbende. Spørgsmålet er om resten overhovedet kan tåle mere ydelse? Sideventilet er nærmest maksimum kompromis, men der kan da nok nemt laves noget mere. Spørgsmålet er hvor sjældne delene er. Dengang lavede man masser at gods(ofte) men coreshift kan være i cm skalaen, så der er altid en risiko for at man finder hul når man begynder at pille. Det er selvf. den risiko der er....
Den motor jeg puslede mest med var en honda OHV. Den gav næsten en fordobling i flow, og jeg blev klogere.
De par gange jeg har reppet en sideventilet motor har jeg fikset toppen på gehør, da jeg ikke rigtigt troede på jeg nogensinde skulle støde på dem igen....Starter ihvertfald godt og kører fint, men hvad de reelt yder fortaber sig i tågen. Måske Otto kan køre en plæneklipper på felt?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!