Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 jul 2025, 15:17

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 29 mar 2009, 23:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Du er lidt handicappet af din 2v top.. Sc12 har mig bekendt kun kunne leverer lige i underkanten af 200 hk på en 4agze.. Men sc14 leverer hvis jeg husker rigtigt.. Lige på den rigtige side af 200 hk std..
Men sig til hvis du mangler en sc14'er for jeg har en liggende..
Det er rigtigt at det er en roots kompressor og at virkningsgraden er der efter dvs ringe (selvom den er blevet forbedret i den sidste revision af eaton roots kompressore)
.. Men hvis du vælger sc14 så skulle den leverer 1440 cc luft pr rev og hvis du går efter 200hk så husk ic.. Desuden så er en sådan kompressor ret hård ved transmission og drivlinie..


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 apr 2009, 13:16 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 257
Hvis det er bundtræk du vil have, så ville jeg nok starte med en 2.0 motor, der er både 8 og 16V at vælge imellem fra G3, og så får du også multipoint ins, som klart er en fordel på en bil med tryk.
Og som er nemt at styre med f.eks. en megasquirt.
Hvis den bare skal lige std, så find en 2.0 8v fra G3 gti. Den motor trækker enormt godt standard, så med en blæser på bliver en sikkert en lille djævel :D

_________________
Mvh
Morten
G1 Cab 2,1L 16v m. Megasquirt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 apr 2009, 09:37 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 okt 2005, 11:14
Indlæg: 48
Så fik jeg fat på en 2,0 GTI 8v, og havde faktisk pillet den gamle motorud for at prøve og smide den anden i da jeg fandt ud af jeg mangler en speciel nøgle/top til koblingen, så jeg smed den gamle i igen, 5 timers spildt arbejde :evil:

Har også fået fat på en SC14 kompressor, så er begyndt og samle.

Hvadfor en motorstyring burde jeg vælge? Megasquirt V2?

Og et lille praktisk spørgsmål: Når jeg montere IC, skal jeg så give tryk igennem den eller kan jeg godt suge gennem ICen? Det er meget nemmere rørføring hvis jeg kan suge igennem intercooleren. Og skal der blowoff/wastegate på mellem kompressor og indsugning?
Hvilken dyser skal jeg køre med? Går ud fra dem der er standard ikke er store nok?

Det var vidst de sprrøågsmål i første omgang! (:

_________________
Gider sq ikke lave en sig... Fuck det, nu er den der...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 apr 2009, 09:43 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 257
Kompressoren skal sidde før IC..
Std dysser er ikke nok, du kan jo starte med et sæt G60 dysser og se om de kan levere varen, kommer også an på hvad du regner med af hk, de kan næsten levere til 200hk..
Motorstyring er religion, hvor teknisk stærk er du ?

_________________
Mvh
Morten
G1 Cab 2,1L 16v m. Megasquirt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 apr 2009, 10:09 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 okt 2005, 11:14
Indlæg: 48
Og dyser er universelle så de passer til alle?
Tja, ved ikke rigtig hvordan man kan vurdere min tekniske snilde, tror den er rimlig høj. Pillede selv motoren ud af bilen og satte den tilbage i på 5 timer, uden at havde prøvet det før. Kan sagtens skille noget ad, dermed forstår hvordan det fungere og huske hvordan det hele skal samles :)

Er mest hooked på en megasquirt da den er meget fleksibel og lyder til at være noget jeg er istand til at rode med!

Men hvad er der af små ting som kommer når jeg står og skal havde liv i motoren? Tændings-signal, lambda-signal?
går ud fra det kun er trykket i dyserne motorstyringen skal styre, men den er jo så afhæning af omdr, så den skal jo også havde noget omdrejnings-signal.

_________________
Gider sq ikke lave en sig... Fuck det, nu er den der...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 apr 2009, 10:16 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 257
G60 dysserne passer i din motor :)

Ang. alt det andet, så vil jeg foreslå dig at læse i megamanual, og ja der er meget, men der er kun en vej.. at læse den..

_________________
Mvh
Morten
G1 Cab 2,1L 16v m. Megasquirt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 apr 2009, 10:23 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 okt 2005, 11:14
Indlæg: 48
Okay, takker for hjælpen, så går jeg i krig med den

_________________
Gider sq ikke lave en sig... Fuck det, nu er den der...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 apr 2009, 10:32 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 257
Christianc skrev:
Okay, takker for hjælpen, så går jeg i krig med den

Den er rigtig god, da der netop står alt det om rpm, og alt det andet man skal sætte sig ind i :)
Og så lige til info man styrer ikke trykket på en benzin dyse med en motorstyrring (man kan sikkert godt få en dims) man styrer åbningstiden, trykket stilles med en regulator, mekanisk :)

_________________
Mvh
Morten
G1 Cab 2,1L 16v m. Megasquirt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 apr 2009, 17:14 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 14 okt 2005, 11:14
Indlæg: 48
Jep, fandt jeg ud af, der kommer flere og flere ting på efterhånden som man lære. Men dyserne skal vel ikke op i tryk, det er bare åbningstiden der skal forlænges? Ved ikke hvor mange lbs/hour G60 dyser er på ?

_________________
Gider sq ikke lave en sig... Fuck det, nu er den der...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 apr 2009, 17:33 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 257
Christianc skrev:
Jep, fandt jeg ud af, der kommer flere og flere ting på efterhånden som man lære. Men dyserne skal vel ikke op i tryk, det er bare åbningstiden der skal forlænges? Ved ikke hvor mange lbs/hour G60 dyser er på ?

Hvis det er de std grønne g60 - 280 150 805 så skulle de vist give 280cc/min men når de bliver testet giver de ca 264cc/min.. Der findes også nogle grå g60 dysser kan ikke huske nummeret på dem..

_________________
Mvh
Morten
G1 Cab 2,1L 16v m. Megasquirt.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team