lqs skrev:
det var da 0.8 der sad som 5. i de fleste t5 da de blev brugt i div. camaro, mustang, cossie mm.
Jep, men det er mig bekendt heller ikke den nyeste og stærkeste udgave af T5'eren så. Mener vi skal op først i 90'erne før f.eks Ford bruger Z versionen i nogle Cobra udgaver af Mustangen. Der er mange ændringer inde i en T5 fra de første til de sidste udgaver. De nyere kører på ATF olie, mens de ældre kræver alm. gearolie osv osv...
Her er f.eks lidt info her:
www.tremec.com/English/products/T-5.asp
www.5speeds.com/t5/
I øvrigt, hvor voldsomt drivlinien skal bygges er vel også et spørgsmål om man har planer om tjuv-bang starter på slicks? Det plejer vist at kunne finde evt. svage punkter. Hjulspind er jo = mindre effekt overført til asfalten. Det kan jo sammenlignes med at forsøge at spænde moment på en bolt der bare køre rundt i gevindet! Mener også de vildere manuelt-gear dragracere i dag har koblinger der med vilje bider lidt blødt (fedter), både for ikke at rykke dækkene løs af asfalten, men også for formindske chock påvirkningen af drivlinien, når de starter.
