Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 maj 2025, 14:20

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 17 apr 2009, 20:17 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2008, 19:30
Indlæg: 70
Geografisk sted: nordsjælland.
ja skal til at lave en manifold med en T4flance med dobbelt indløb...

skal man sætte 1 stor fx 60mm midt i eller 2 mindre. fx 38mm på hver side.

eller skal man køre rør fra hver side hen til 1 stor..

mvh steffen


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 apr 2009, 00:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
her har du svaret http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=21799


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 apr 2009, 18:51 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2008, 19:30
Indlæg: 70
Geografisk sted: nordsjælland.
ja det lyder god...

men kan det lad sig gøre at bore et stort hul imellem det dobbelt indløb. eller skal man ha 2 rør hen..

og nu når det er 6cyl, hvilken rør skal sammen..

mvh steffen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 apr 2009, 19:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
er det en rækkesex går de tre foreste sammen, de tre bagerste gør det samme.
v sex så går den ene side sammen, den anden side gør det samme.
ang det med adskilte rør hele vejen ud til wg... ja det bør der da være for at det er optimalt. men før vg begynder at åbne er der nu ikke meget flow den vej! pulserne ændrer ikke sådan lige retning frivilligt.
det JACOB skriver om ladetryk 1000-1500rpm tidligere, vil nok meget sjældent kunne opnås. men mindre har vel også ret. lidt det samme med det han skiver om at ladetryk kommer blødere....
husk det er langt hen af vejen rpm på turboen der bestemmer ladetrykket. disse omdrejninger kommer af at der passerer udstødningsgas gennem turbinesiden på turboladeren. hastighed og mængde (VÆGT) af denne udstødningsgas bestemmer hvor meget rpm på turbo ligger på.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 apr 2009, 20:08 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2008, 19:30
Indlæg: 70
Geografisk sted: nordsjælland.
så hvis jeg forstår ret.. kunne man godt lave et stort rør i midten og hen til wg. :)


lqs skrev:
er det en rækkesex går de tre foreste sammen, de tre bagerste gør det samme.
v sex så går den ene side sammen, den anden side gør det samme.
ang det med adskilte rør hele vejen ud til wg... ja det bør der da være for at det er optimalt. men før vg begynder at åbne er der nu ikke meget flow den vej! pulserne ændrer ikke sådan lige retning frivilligt.
det JACOB skriver om ladetryk 1000-1500rpm tidligere, vil nok meget sjældent kunne opnås. men mindre har vel også ret. lidt det samme med det han skiver om at ladetryk kommer blødere....
husk det er langt hen af vejen rpm på turboen der bestemmer ladetrykket. disse omdrejninger kommer af at der passerer udstødningsgas gennem turbinesiden på turboladeren. hastighed og mængde (VÆGT) af denne udstødningsgas bestemmer hvor meget rpm på turbo ligger på.
MVH søren


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team