Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 maj 2025, 15:07

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 21 apr 2009, 21:28 
Offline

Tilmeldt: 11 apr 2009, 22:20
Indlæg: 10
jeg hade nu heller ikke planer om at selv begunde at skrue sådan en motor sammen jeg vil geren gøre det rigtig fra sarten af fo ellers kommer det jo til at kosste meget mere som du siger viste ikke det med den abf motor men nu er det helt klart sådan en jeg vil starte ud med . hvad skal det til for at lave 240/250 hk og hvor hvem skal man have til at hjælpe sig for skal man smide mange mønter i det skal det også virke bag efter

vis man nu smider en g60 gear kasse på hvordan passer det så med geringen jeg er ikke ude efter hastighed vil gerne have at den er hurtig ved lav hastighed


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 apr 2009, 06:27 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
ga skrev:
hvor hvem skal man have til at hjælpe sig for skal man smide mange mønter i det skal det også virke bag efter


Jeg kender ikke lige navnene på nogen - men så en 260 hk's ABF'er til salg på tysk ebay for noget tid siden. Beherskede knaster i øvrigt, men andre stempler, og så ellers lidt forskelligt "krydderi".

Citat:
vis man nu smider en g60 gear kasse på hvordan passer det så med geringen jeg er ikke ude efter hastighed vil gerne have at den er hurtig ved lav hastighed


G60 er en 020 med hydraulisk kobling såvidt jeg husker - alternativt 02A med stangskift. Er ikke helt sikker. Der skal i hvert fald enten bygges om på kassen til kabel-koblingspedal (kabler fra Seat kan bruges men bliver angiveligt hård), eller bilen skal bygges om til hydraulisk kobling. Det problem kommer du i øvrigt ud i stort set uanset hvilken gearkasse du vælger.
Men anyway - det er samme kasse, ikke specielt stærkere eller svagere end de andre 020'ere eller 02A (som er den der ligger i mange "større" Golf 3'ere).
Den skal også have bolt-kit, og er stadig bøvlet at renovere hvis det er en 020'er.

Lavest gearede 020'er der er realistisk at komme i nærheden af herhjemme, er 2Y'eren fra 16V'erne. De har også en lidt tykkere højgearsaksel (24 mm. mod 22 mm.), men det er normalt ikke den der knækker alligevel. Døde diff'er er normer fordi der ikke skiftes til bolt kit. De sidder med nitter som bliver lidt løse med tiden, på et tidspunkt klipper de over, og hovedet falder ud i kassen, her er der ikke plads til det, og så har man hul i kassen ved diff-huset. Bang...

Må jeg foreslå dig at gøre lidt research i forummerne på www.club-gti.co.uk - der er flere der som gør det i nogle relativt heftige VAG-ombygninger. Primært 16V'ere.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team