Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 maj 2025, 15:07

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:

jeg hade nu heller ikke planer om at selv begunde at skrue sådan en motor sammen jeg vil geren gøre det rigtig fra sarten af fo ellers kommer det jo til at kosste meget mere som du siger viste ikke det med den abf motor men nu er det helt klart sådan en jeg vil starte ud med . hvad skal det til for at lave 240/250 hk og hvor hvem skal man have til at hjælpe sig for skal man smide mange mønter i det skal det også virke bag efter

vis man nu smider en g60 gear kasse på hvordan passer det så med geringen jeg er ikke ude efter hastighed vil gerne have at den er hurtig ved lav hastighed

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
ga skrev:
hvor hvem skal man have til at hjælpe sig for skal man smide mange mønter i det skal det også virke bag efter

Jeg kender ikke lige navnene på nogen - men så en 260 hk's ABF'er til salg på tysk ebay for noget tid siden. Beherskede knaster i øvrigt, men andre stempler, og så ellers lidt forskelligt "krydderi".

Citat:
vis man nu smider en g60 gear kasse på hvordan passer det så med geringen jeg er ikke ude efter hastighed vil gerne have at den er hurtig ved lav hastighed

G60 er en 020 med hydraulisk kobling såvidt jeg husker - alternativt 02A med stangskift. Er ikke helt sikker. Der skal i hvert fald enten bygges om på kassen til kabel-koblingspedal (kabler fra Seat kan bruges men bliver angiveligt hård), eller bilen skal bygges om til hydraulisk kobling. Det problem kommer du i øvrigt ud i stort set uanset hvilken gearkasse du vælger.
Men anyway - det er samme kasse, ikke specielt stærkere eller svagere end de andre 020'ere eller 02A (som er den der ligger i mange "større" Golf 3'ere).
Den skal også have bolt-kit, og er stadig bøvlet at renovere hvis det er en 020'er.

Lavest gearede 020'er der er realistisk at komme i nærheden af herhjemme, er 2Y'eren fra 16V'erne. De har også en lidt tykkere højgearsaksel (24 mm. mod 22 mm.), men det er normalt ikke den der knækker alligevel. Døde diff'er er normer fordi der ikke skiftes til bolt kit. De sidder med nitter som bliver lidt løse med tiden, på et tidspunkt klipper de over, og hovedet falder ud i kassen, her er der ikke plads til det, og så har man hul i kassen ved diff-huset. Bang...

Må jeg foreslå dig at gøre lidt research i forummerne på www.club-gti.co.uk - der er flere der som gør det i nogle relativt heftige VAG-ombygninger. Primært 16V'ere.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time