Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 16:37

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 05 jul 2002, 22:27 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 22
Jeg er igang med et kompressor projekt på en Golf 3 1,8 90 Hk monopoint inj
Og vil hører om der er andre der har tilsvarende info om dette....

Jeg vil gerne vide hvor meget ladetryk man kan tillade inden motoren tager
skade og hvor skal jeg tage vakumm fra til benzintryksregulatoren ?

Hvis der er nogle der har oplysninger om dette så skriv endeligt....

MvH ....Rally .............germot@image.dk

_________________
odd m


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jul 2002, 23:42 
Uhha, jeg er helt klart med på en lytter her, jeg kunne godt tænke mig at få en komp. på den G3 motor jeg ligger i min G2 ! ;o))

Mvh
Morten


Top
  
 
Indlæg: 06 jul 2002, 02:19 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 617
Geografisk sted: København
Hejsa...

Start med 0.2 bar i ladetryk og forhøj den med 0.1 bar endtil den
tændningsbanker, og skru 0.1-0.2 bar ned igen, så har de Max ladetryk uden
at skal lave om på tændningen.

Vakumm skal du tage fra indsprøjtnings systemet efter gasspjældet,
der plejer normalt gerne at gå én over til den orginale trykregulator.

Mvh
Michael.

_________________
Mvh
Michael.

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jul 2002, 07:55 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 22
ja den er jeg med på....der sidder et par slanger bagpå kaburat. og der er
noget vakumm...takker....

men med ladetryk , hvordan regulerer jeg det ?....den kompressor jeg vil monterer
er en Roots med el til/fra kobling.....rimelig stor..mener ikke jeg kan regulerer ladetrykket på den nogle steder..

MvH Racer

_________________
odd m


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jul 2002, 13:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 617
Geografisk sted: København
På min gl. Camaro skulle jeg skrifte remhjulet for at få kompressoren
til at give mere, men jeg ved ikke med Roots hvordan det forgår der.

Mvh
Michael

_________________
Mvh
Michael.

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team