Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 maj 2025, 00:01

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 sep 2002, 16:28 
Er der nogen der har erfaring med ford´s 2,8 v6 er ku godt bruge lidt flere hk
har kigget lidt på ranger motoren 4,0 v6 den er også bygget på en colonge blok .
men om den lige kan gå ned i ??????? http://www.acidstorm.dk/xr.htm:´-(


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 11 sep 2002, 17:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Den ca 165 hk udgave uden balanceaksler passer men kræver udstødninger som en 2.9 da den har 3 udstødningsporte. Motorstyring og tænding er nok ikke lige til at flytte men er man fiks på fingerne kan det løses . sierra twinturbo 4.0 sohc projekt http://www.area51.org.uk/projectcar/


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 sep 2002, 17:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 617
Geografisk sted: København
Én af mine venner havede monteret turbo på sin XR4i, den blev måle til 287 hk.
Jeg ved ikke om han stadigvæk har den motor tilsalg, hvis det skulle have interesse.

Det er en komplet motor med styring og Cosworth T5 gearkasse.

_________________
Mvh
Michael.

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 sep 2002, 21:10 
den lyder ok , jeg ved godt at den virker meget godt med turbo .men du skriver med styring er der så efi med map styring på ?


Top
  
 
Indlæg: 11 sep 2002, 21:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 617
Geografisk sted: København
Jeg ved ikke hvilken mærke den motorstyring er, men det er ikke den orginale :-)

Tror vist nok at han købte den sammen med den T5 gearkasse over i USA.

_________________
Mvh
Michael.

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 sep 2002, 11:47 
Hej

Ellers har jeg en 2.9 V6 motor med et Kolstrup biturbosæt på til salg for 7500 kr. Kolstrup har fået sættene fra Turbo Technic i England.

Turboerne er vandkølede Garrett T2'er, og sættet inkluderer også en intercooler. Der medfølger et komplet ledningsnet, så det er bare at sætte den i.

Turbo sættet var ret dyrt fra ny af så det er kvalitet, der holder.

Motoren yder ca. 225 hk, men kan vha. bl.a. andre stempler sagtens komme til at yde 280 hk.

Turbo Technics lavede tre turboversioner af 2.9 motoren, der gav hhv. 225 hk, 280 hk og 323 hk. Se mere på http://www.asknik.co.uk/tt.html

Mvh.

Bjørn


Top
  
 
Indlæg: 14 sep 2002, 15:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 617
Geografisk sted: København
Jeg har fundet ud af noget mere på den motor.

Den motorstyring som den bruger er en Electromotive Tec-II, og
Turbo'en er en T04......

Der bliver pustet med 2 bar ind i motoren... :-))

Han skal have 15.000.- for den, men det er også incl Cosworth T5 gearkasse.

_________________
Mvh
Michael.

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team