Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 23:54

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 18 okt 2002, 23:00 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 257
Hejsa Alle medtunere ;o))

Jeg er ved at sætte en golf2 istand det er originalt en GTI 8v med 112HK fra 84, og jeg har fået fingre i en Golf III 2.0 GTI 8v motor (originalt 115HK), den vil jeg så ligge i men sætte K-jettronik indsprøjtningen på fra min Golf II, er det dybt umuligt at få det synet, og skal den synes med konstruktive ændringer ??

Jeg kender jo 20% reglen, og 2.0 motoren har jo normalt kun 115hk, så det burde jo gå.. men hvad siger i ?! skal jeg glemme det, eller fortsætte ??

Håber andre har prøvet ligende ?! jeg er lidt på vildmark her, jeg synes jeg kan læse mig til 1000 regler hvor man må det ene og det andet !

Det skal siges at jeg vil sætte 16V bremser foran, så jeg også kan deaccelere i en fart ;o))

Mvh
Morten

_________________
Mvh
Morten
G1 Cab 2,1L 16v m. Megasquirt.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 okt 2002, 23:03 
Det med motoren skulle nok kunne lade sig gøre, men jeg vil vente med bremserne til efter syn, de kære synsmænd er ikke så glade for at man ændrer bremser.


Top
  
 
Indlæg: 18 okt 2002, 23:07 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 257
Hmm har du en paragraf eller noget skrift der understøtter din mening ? jeg vil jo gerne ha noget at stikke i hans snot hvis han brokker sig ;o))

Det med bremser kan da ikke være galt, den får jo størrere bremser ! eller er jeg gal på den ??

og tak for svaret :-)

Mvh
Morten

_________________
Mvh
Morten
G1 Cab 2,1L 16v m. Megasquirt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 okt 2002, 23:30 
Har ikke noget på skrift, men har da før synet biler med andre motorer, endda også med turbo på, og det er gået godt hver gang, de opdager som regel ikke noget.
Men jeg har før haft meget bøvl med dem ang. bremser, så hvis ikke de kan forveksles med de org., vil jeg vente med dem indtil bilen er synet, de er ligeglade med om den bremser bedre end det org., på det område er de helt gak gak.


Top
  
 
Indlæg: 19 okt 2002, 00:02 
hej.
Jeg ville også vente med bremserne. En jeg kender havde en 320i han ville bygge om til 323i. Han måtte gerne lægge motoren over i, men måtte ikke sætte skiver bagpå istedet for tromler, så skulle han betale afgift. Syg verden vi lever i.......
Jeg ville ikke være bange for at lægge 2,0'eren i, de 2 blokke er ens at se på, så det opdager han sgu aldrig.
Mhv. Gert.


Top
  
 
Indlæg: 19 okt 2002, 08:46 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Vent med bremserne min nabo er synsmand han siger han vil syne enhver motor inden for 20% reglen bare vægtgrænserne og miljøreglerne overholdes. Men told og skat vil vurdere bilen ændret for meget hvis feks bremser/undervogn og styretøj bliver ændret samtidigt = afgift. Men sandlynligvis opdager han ikke 17mm større bremser hvis kaliberne ligner de gamle (et spørgsmål om synsmandens humør)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 okt 2002, 10:33 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 257
Ok, det lyder jo godt nok :-D

Så vil jeg fortsætte og så vente med bremserne, og ihvertfald lige snakke med synsmanden ;o)

Tak for jeres erfaringer ! :-)

Mvh
Morten

_________________
Mvh
Morten
G1 Cab 2,1L 16v m. Megasquirt.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team