Nu er der ikke ligefren ekko når man råber ned i et motorrum på en saxo, plads er der ikke meget af, men der er da flere der har monteret kompressor på såddan en fyr. Lige til at starte med: INTET passer!, det må du selv klare, medmindre det er et "Bolt-on" kit. Rotrex er den letteste at montere, men også den dyreste. det er en radialkompressor der giver et langsomt stigende tryk op til max omdr. Terra, Eaton, SC16 er sværere at montere, men giver max tryk næsten fra tomgang. Fremstilling af beslag rør og drev er et job for en dygtig kleinsmed, så pyt med mekanikeren for nu. Han kan bruges, hvis du skulle springe motoren i luften på et tidspunkt. Det allervigtigste er at få bilen på rullefelt efter monteringen; der monteres evt. benzintilskudssystem og foretages andre ændringer for at tilpasse motorstyringen til de nye forhold. I nogle tilfælde er det nødvendigt at sænke kompressionen. Håber ikke dette har skræmt dig for meget, der er mange autodidakte der har lavet gode kompressoranlæg. se bla. "Tuningsprojekter > BMW > 525i kompressor"
_________________ Per,
www.scantune.dk
|