sjov diskussion.
Blow-down sker under ret højt tryk, særligt hvis det er en presset motor med knaster ala sugemotor.
Der kan nok ikke rigtigt tales om at motoren "presser" gassen ud fordi langt størsteparten af energien slippes ud under blow-down.
tror stadigt man skal bruge dimensioneringen som fingerpeg på hvor stor ydelsen egentligt er. svært at komme det nærmere uden en regulær måling.
Feks kan brændstofpumpen på en traktortrækker knække aksler i dimensioner som drivaksler på en pæn personbil!
Mange interessante steder der går ting tabt.
Prøv at regne den indfyrede effekt ud(dyser og PW) og sæt den i forhold til krumtap effekten...
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!