Spørger fordi tryktab ikke altid er det folk beskriver....
Kun hvis det faktisk er mål før og efter kan man kalde det tryktab.
Ofte ser folk bare at intercooleren virker, og tror det i sig selv er tryktab. Jo mere temperatur du hiver ud af luften, jo mere falder trykket igennem intercooleren.
Hvis du ikke måler volumen, tryk og temperatur på begge sider, så kan du ikke rigtigt sige en pind om trykfald.
http://www.youtube.com/watch?v=rAz7sLdj ... 49FECE54F3
Prøv for sjovs skyld at antage volumen er konstant, 2bar tryk og 200grader c før IC, og 50grader efter IC.
Trykket falder til 1,36bar alene som følge at temp faldet.
(Du kan ikke regne det således da volumen også ændrer sig, men det giver dog et fingerpeg)
Den kan dog flowtestes uden temperaturfald, og SÅ kan du pludseligt sige noget intelligent om trykfaldet som følge af flowmodstand.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!