Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 maj 2025, 21:59

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 19 okt 2003, 02:06 
jeg har en golf 2 16 v '86, som jeg har planer om at sætte en g60 gearkasse og motor med topstykket fra 16v.
jeg vil skifte g-laderen ud med en roots kompressor sc16.
regner med 0.6 bar ladetryk (original 16v indsprøjtning + mf2)

er kompressions forholdet godt nok til det??

hvad med gear skift??

hvad med den hydrauliske kobling??

andre gode forslag hvis andre har prøvet denne ombygning...


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 20 okt 2003, 16:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 207
Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
Hvis du skal have monteret den 16v top skal du ha fræset ud til ventilerne i stemplerne... ca 2mm

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=24723


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 okt 2003, 17:14 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 22:39
Indlæg: 85
Der er noget med at gearkassen fra G60'eren har nogle udvekslinger, som gør den langsom til sprint og lign. Men hvis du ikke skal bruge den til 1/4 miles :D så er den sikkert fin.
M.h.t. kobling og gearskiftet så prøv at forhør dig hos de danske Autoophuggere. Kajs Autoophug har sikkert også noget. Jeg tror faktisk, at du skal bruge en komplet pedalboks fra en G60...gearskiftet skal du bare bruge "konsollen" og kablerne. Det passer sikkert også fra en Corrado G60.
Hvis du ikke har held til at finde det i DK så søg lidt på Ebay. Der er nogle gange noget tilsalg. Men det koster jo bare i fragt.

_________________
Mvh
Morten


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 okt 2003, 08:18 
Der er et lille propblem hvis du vil montere et ekstra tilskudssystem på golfen. Dit std. sprøjt har et systemtryk 5-5,5 bar. Et "normalt" system kører med et tryk på omkring 3 bar.
Du skal lave lidt om hvis du vil montere kabelskift. Det drejer sig dog kun om et par huller der skal laves.
Du behøver ikke skifte din pedal-konsol. Der kører nogle Passat'er hvor det er lavet med kabeltræk. Det virker fint, bruger det selv.
Det er rigtig at bilen bliver omkring 1 sek. langsommere på 400 meter. Men dette ændre sig når der bliver monteret turbo. Så passer gearingen super.
MVH Thomas


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 26 okt 2003, 15:16 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 492
Geografisk sted: Midtjylland mellem Viborg og Silkeborg
Toppen passer ikke på G60.. så brug de penge du skulle give for motoren til 4 stempler til din 16v, så du sænker komp.... til ca. 8-1 ... Du skal skifte pedalerne da koplingen er hydralisk og der sidder en plade bag bremseforstærkeren som forstærker karossen.. den skal skiftes!! Du skal også skifte gearstangen og den klump.. G60 gearkassen er meget højgearet, men ved 200hk+ er den super..

_________________
Mvh Jesper
Jb coolers
Tlf: 60743564

!!! Ny Msn adresse!!!


Jeg kan lave alt i rustfri og aluminium til fornuftige priser.. bla. intercoolere i næsten alle størrelser


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 okt 2003, 19:09 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 sep 2003, 13:16
Indlæg: 91
Geografisk sted: Horsens
Det er ikke nødvendigt at lave hydraulisk kobling. Du kan tage det fra en Passat fra omkring 90-92. Der er det lavet med kabel.
Du skal også bruge foreste motorophæng/beslag og starter fra Passat'en/Golf G60 hvis du ønsker at bygge om til G60 gearkasse.
Du skal have en komplet kobling+svinghjul fra en G60. Det er en god ide at få drejet af svinghjulet da det er ca. 3 kg tungere end det der sidder på en std. 1,8 16V. (Få det lavet ved Vest speed, det dur)
Den tynde metalplade der sidder mellem motor og gearkasse skal du også have fat i.
Dit speddometer kabel passer heller ikke mere. Det fra passaten kan dog nemt modifiseres så det kan bruges. Ellers skal du have et fra en G60

MVH Thomas

_________________
VW-Power.....


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team