Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 maj 2025, 22:17

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Kompression
Indlæg: 01 nov 2003, 20:06 
Hvis jeg skal have sænket min kompression , så ville jeg jo ligge to stk

toppanking i , mit spørgsmål er så skal der mellemlægsplade imellem for

at holde optimalt . For det er nok og ligge to pakninger i så er

kompressionen langt nok nede

Mvh Allan 106 T8


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 02 nov 2003, 17:00 
hvad tryk skal du køre med (forventer du at køre med)??


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 02 nov 2003, 22:02 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Skråt op med hvad tryk han agter at køre med. Langt mere interessant er det hvad ydelse der skal opnåes, på hvilken motor med hvilken effekt på sug.

multitoppakningsløsningen er den ringste måde man kan sænke kompressionen på. Bliver ikke ligeså godt som det er oprindeligt.

Men ok, det er nok den hurtigste, og giver resultatet på kort sigt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 nov 2003, 16:11 
Bilen er en 106 rallye 1,3 har kørt med turbo på den men motoren er

stået af . Kørte med 0,6 bars ladetryk , er nu igang med en 1,6 blok som

nu skal have sænket kompressionen på . Standard yder 1,3eren 100 hk +

turbo intercooler , den gamle motor har taget lejerne , kompressionen

var sænket ved at dreje af stemplerne , som ikke har taget skade

Så vil jeg hellere lave en 1,6 motor med 1,3 topstykke og turbo

intercooler .

Allan 106 T8


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 03 nov 2003, 17:29 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Er volumenet i topstykket på 1,3eren ikke mindre end på 1,6eren?

Isåfald vil det alene jo flytte komp forholdet....

Den tager som regel lejerne pga detonation, eller tændingsbanken => din motor har været fejljusteret, eller haft for langsom forbrænding.


Adskillige toppakninger=>dårlig turbulens=> længere flammevej=>langsommere forbrænding=>tændingsbanken. Go figure.

Stram squish=>god turbulens=>kort flammevej=>hurtig kontrolleret forbrænding=>høj resistens mod tændingsbanken=>bred momentkurve med høj topeffekt. Go Figure....

Toppakninger sprænger ligeledes stort set kun pga tre ting. Overophedning, dårligt kvalitet på pakningsflader eller den klassiske: Tændingsbanken.

Iøvrigt kan ikke ret mange mennesker høre tændingsbanken med mere end 2500rpm, før det er alt alt for voldsomt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 nov 2003, 18:44 
1300 toppen har standard skrappere knast + bedre indsugningsmanifold

lejerne gik pga. de nye ikke var de rigtige og de gamle blev genmonteret

det kunne den ikke holde til øv. sur røv

Men kan det holde med to toppakninger , hvis trykket ikke kommer over

0,6 bar

Allan 106 T8


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 03 nov 2003, 19:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Når du nu alligevel har din motor ude, så gør det dog rigtigt og sænk kompressionen enten ved at dreje af din stempler eller af topstykket... Ville være min løsning...
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team