Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 maj 2025, 22:23

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Biggybak
Indlæg: 07 nov 2003, 22:05 
Er der nogle der har erfaringer med piggybak'en.. gode/dårlige.
Er ved at montere turbo på min spand.. men mangler jo næsten det vigtiste.(noget styring ) Havde overvejet en piggybak...men...


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 07 nov 2003, 22:06 
:lol: :lol: biggybak :lol: :lol: ...piggybak


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 08 nov 2003, 09:18 
Offline

Tilmeldt: 30 okt 2003, 16:35
Indlæg: 6
Motorstyringen skulle være noget af det bedste, og især når vi snakker Turbo. Den er jo speciel god, fordi man kan tage den med sig, hvis man skulle skifte bil...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 nov 2003, 13:39 
Mig bekendt er en piggyback ikke en motorstyring men "bare" en boks som kan erstatte tildels en chiptuning. Men stadig ikke helt på højde da - mig bekendt - kan tændingen ikke justeres dvs hvis man skal have en lidt større tuningsomgang så kan den vist ikke løfte opgaven.
Men en motorstyring og en piggeback er to forskellige ting :wink:


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2003, 13:50 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
RBR skrev:
Mig bekendt er en piggyback ikke en motorstyring men "bare" en boks som kan erstatte tildels en chiptuning. Men stadig ikke helt på højde da - mig bekendt - kan tændingen ikke justeres dvs hvis man skal have en lidt større tuningsomgang så kan den vist ikke løfte opgaven.
Men en motorstyring og en piggeback er to forskellige ting :wink:


Er ret sikker på at SMT6 kan justere tændingen. Mener at tændings signalet fra OEM-styringen kommer en tur gennem piggypacken samtidig med at den får puls-signalet fra krumtappen.

Check online-manualen der mener jeg det står.

Mvh. Brian

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel: piggyback
Indlæg: 09 nov 2003, 21:33 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 15 sep 2003, 16:20
Indlæg: 59
Geografisk sted: Fyn
En piggyback går ind og "snyder" den eksisterende boks til at give mere eller mindre benz / tidlig og sen tænding. Den ændre simpelthen de signaler boksen modtager og afgiver og dermed har man et simpelt programerbart system. Kan være mere eller mindre grov justerende i sine jurterings muligheder. Et stort skridt i den rigtige retning men skal det være 100% justerbart skal det være systemer som GEMS, Elektromotive, Wolf3d, DTA, MBE og ligende systemer!

Mvh Henrik D.S.

www.wolf3d.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2003, 23:07 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
DTA boksen dur ikke rigtig til trykladet motorer.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2003, 07:56 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Er det ikke et spørgsmål om opsætning?
-kan næsten ikke tro den ikke kan håndtere overtryk....

Hvis den IKKE kan så er det da ganske tankevækkende prisen taget i betragtning...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team