Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 maj 2025, 02:28

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 09 nov 2003, 23:16 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 09 nov 2003, 23:04
Indlæg: 92
Hey Y'all..

Jeg har en lettere pumpet Peugeot 206HDI 2.0 Diesel, og den har jeg tunet lidt på, og nu er turen kommet til udstødnings delen... her kunne jeg så godt tænke mig at smide 2 stk 3,5" 5zigen jasma potter på, en i hver side.. men nu kommer det jo så, jeg vil også lave en komplet ny udstødning til den, men hvordan sikre jeg mig at modtryk er rigtigt? - jeg vil jo også gerne have større flow i den nye udstødning, da det formentlig er bl.a. det der holder effekten lidt tilbage på min diesel lige nu..

nogen der har nogle gode erfaringer med dette?

_________________
- Christian Byriel [Peugeot 206HDii]


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2003, 04:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Indlæg: 747
Geografisk sted: Jylland
Ja ifølge denne tråd så er det med modtryk en skrøne !!!!

http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?t=5906


Så lidt modtryk som muligt, giver mest effekt, så bare op i dimension :twisted: [/url]

_________________
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU


Top
 Profil  
 
 Titel: modtryk
Indlæg: 10 nov 2003, 12:12 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 09 nov 2003, 23:04
Indlæg: 92
Well, ja det skriver folk godtnok... men hvordan vil de så forklarer at jeg kender en del der f.eks. har mistet effekt på at fjerne kat'en på deres bil? ... det kan godt være modtryk i princippet er skidt, men realiteten er flere biler er nødt til at have modtryk for at køre optimalt.

_________________
- Christian Byriel [Peugeot 206HDii]


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: modtryk
Indlæg: 10 nov 2003, 12:48 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
beamer skrev:
Well, ja det skriver folk godtnok... men hvordan vil de så forklarer at jeg kender en del der f.eks. har mistet effekt på at fjerne kat'en på deres bil? ... det kan godt være modtryk i princippet er skidt, men realiteten er flere biler er nødt til at have modtryk for at køre optimalt.


Sandsynligvis fordi man ikke har gjort andet end fjernet katten, og ikke har tilpasset resten til det nye modtryk.....


Top
 Profil  
 
 Titel: Kat
Indlæg: 10 nov 2003, 12:50 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 09 nov 2003, 23:04
Indlæg: 92
Well ja, man har bare fjernet katten... men hvad er det så du vil tilpasse ?

_________________
- Christian Byriel [Peugeot 206HDii]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2003, 13:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
mængden af brændstof der bliver sprøjtet ind. i mange tilfælde også tændingstidspunkt!


Top
 Profil  
 
 Titel: justering
Indlæg: 10 nov 2003, 13:50 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 09 nov 2003, 23:04
Indlæg: 92
Hmm.. nå, men dvs. så behøver jeg i virkeligheden nok ikke tænke på så meget, efter som min dieselbil allerede får så rigeligt at leve af, og åbnings-tidenre er også justeret.... men det kan jo være jeg lige skal få det fin-trimmet bare lige for at være sikker bag efter.. nå men så tror jeg snart jeg vil til at i gang med det projekt.

_________________
- Christian Byriel [Peugeot 206HDii]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 nov 2003, 07:18 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 34
Modtryk burde da have intet at sige, når nu at det er en turbo-motor?! En turbo skal NETOP IKKEhave noget modstand når den skal af med udstødningsgassen! Jo hurtigere den kommer af med det, jo hurtigere vil den accellerere og snurre.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2003, 14:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
Indlæg: 591
Geografisk sted: Slagelse
Mener at de fleste sugemotor skal ha lidt modtryk i udstødningssystemet, hvor i mod turbobiler skal ha så lidt som muligt.

Hvis du piller udstødningen af en patrol 2,8 TD fra forrør og bagud, gir det ca 12hk og en del flere omdr.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team