Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 maj 2025, 02:21

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 09 dec 2003, 19:16 
Hej drenge
Jeg skal være far til februar og skal derfor have skiftet den gamle ascona b ud med noget lidt mere fornuftigt.. jeg har bestemt mig for en e30 325 touring. Er der nogen sider, hvor man kan få tuningsdele til sådan en svend (til opelen var der jo masser af sider...). Er der ellers nogen der har erfaring med montering af turbo på sådan en bmw..


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 10 dec 2003, 08:05 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
http://www.koed-3er.dk/


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 dec 2003, 08:23 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2003, 13:01
Indlæg: 69
hej
Prøv kig på http://bmwspecialisten.dk/ hjemmeside.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 dec 2003, 11:07 
en kompresser vil nok være det bedste valg i dit tilfælde, hvis du kan finde en fra g-power, så kommer den til at rykke. den vil nok komme op på over 300hk bil jeg tro hvis du finder stage 3 kittet. det koster lidt men så har du også en meget hurtigt bil. det er meget let at montere.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 10 dec 2003, 21:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Indlæg: 747
Geografisk sted: Jylland
e36 motor i !!!

eller en "gammel" 5 serie 3.5 motor !!!

_________________
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 dec 2003, 07:34 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 okt 2003, 13:01
Indlæg: 69
xxblade skrev:
e36 motor i !!!

eller en "gammel" 5 serie 3.5 motor !!!


Du ved godt at er en større ombyging i motorrummet hvis en E36 motor skal ind i en E30!!!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 dec 2003, 11:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Indlæg: 747
Geografisk sted: Jylland
Har bygget flere om og det er ikke mere problemfyldt end at bygge kompressor eller turbo på.

En motor fra en 535i(1988-1991) er billig at finde og let at smide i !!!

En ordentlig kompressor/turbo ombygning der kan holde ryger hurtigt op i 25-30.000 hvorimod en 535i motor kan findes til 5-7.000kr og med en knast og banan og måske lidt hævet kompresion laver sådan en let 240hk !!! Som kan holde og holde og holde !!!

_________________
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 dec 2003, 14:41 
xxblade skrev:
Har bygget flere om og det er ikke mere problemfyldt end at bygge kompressor eller turbo på.

En motor fra en 535i(1988-1991) er billig at finde og let at smide i !!!

En ordentlig kompressor/turbo ombygning der kan holde ryger hurtigt op i 25-30.000 hvorimod en 535i motor kan findes til 5-7.000kr og med en knast og banan og måske lidt hævet kompresion laver sådan en let 240hk !!! Som kan holde og holde og holde !!!


Det lyder sgu da spændende med sådan en 535i motor. Har du prøvet at putte sådan en i ? Har du måske en "opskrift"


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 11 dec 2003, 15:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2003, 13:00
Indlæg: 747
Geografisk sted: Jylland
opskriften er ret simpel.

Du kan enten købe nogle motorophæng som er lavet eller selv lave nogle, det er ikke så svært og langt det billigste.

Den passer på gearkassen og du skal så ha en elblæser på køleren da der ikke er plads til den ventilator der sidder på motoren.

Så kræver det lidt svejse arbejde at få tilpasset udstødningen og så en lille bule i torpedopladen så motoren ikke ligger imod, det gir en masse vibrationer/resonans ellers.

En e30 kører kanon med sådan en motor da der er sejtræk i rige mængder.
535 motoren kan sagtens tåle flere omdrejninger end hvad den kører med org.
En kammerats var hævet til 7800rpm med schrick knast, hævet komp. og en bananmanifold og den lavede 248hk og 340nm hvilket er nok til at holde de fleste bagved.

Held og lykke med Bimmeren

_________________
PT: Bil-løs...........har dog en gammel VW Golf GTI16V til rådighed

SLOW EYES WILL KILL YOU


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team