Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 16 maj 2025, 17:55

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 jun 2004, 00:25 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2003, 18:15
Indlæg: 379
Geografisk sted: Randers
hvor meget kan man drej af sådan nogle fyre før det går galt.
MVH.C.Sørensen

_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jun 2004, 00:53 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
hehe......... ligesom bolte til de knækker og så en halv gang tilbage........... :P :P :P

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jun 2004, 11:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
Citat:
hehe......... ligesom bolte til de knækker og så en halv gang tilbage...........


Hø, hø.......

Jeg har set dit indlæg om RST-stempler under køb&salg...
Er du ved at modificere en XR3i-motor til mølle ?

Hvis du sammenligner de to stempler, så har XR3i stemplerne nogle forhøjninger, hvor RST stemplerne er flade i toppen. Uden at du må hænge mig op på det, så mener jeg du kan høvle disse forhøjninger af uden at svække stemplet ret meget.

Prøv at vende bunden i vejret på stemplet - hvis kronen er flad indvendigt, er der masser af gods du kan dreje af.

Du skal ned omkring en CR på 8,3:1, hvor NA-motoren har 9,5:1.
Check også lige dit topstykke - Hvis det er af den sene type med større squish, så kunne du evt. fjerne materiale her, for at få kompressionen ned.

Mvh
Nolan


Top
 Profil  
 
 Titel: Tak til Nolan
Indlæg: 12 jun 2004, 20:01 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2003, 18:15
Indlæg: 379
Geografisk sted: Randers
ja jeg skal til at tryklade en gamel xr3i motor.
jeg næsten fik gratis af transit far... (takker)
den motor er en årg 84 altså den gamle tybe jeg tror jeg prøver at dreje
af stempeleren hvad med benzin og tænding nogle gode forslag udover MS jeg har læst her inde om en der brugte et saab 900 turbo anlæg
er det en mulighed ellerds måske bare et tilskuds system
og dig TINASMARTIN du er ikke så lidt kæbhøj :D
MVH C.Sørensen

_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2004, 22:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
Tjah, men kan mene hvad man vil om de gamle mekaniske systemer, men de er ikke nemme at justere ind.

De mekaniske dyser kan ikke rigtigt bruges sammen med MS og elektriske dyser passer ikke i manifolden.

Jeg ville nok forsøge en form for tilskud (Nu må du ikke tæve mig ihjel HenrikGM :oops: ).
Tændingen ved jeg ikke om det er nødvendigt at ændre...... Prøv evt. at skaffe en strømfordeler fra en RST. Man kunne forestille sig at avanceringen havde en anden kurve i denne.

Og nej, ham tinasmartin har vi ikke været heldige med...... :wink:

Mvh
Nolan


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jun 2004, 21:41 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2003, 18:15
Indlæg: 379
Geografisk sted: Randers
hej nolan
jeg sad lige og læst nogle gamle indlæg jeg kan for stå at du har gjordt end del i ford xr3i har du prøvet at tryklade på sådan en maskine
med henblik på benzin så tror jeg at jeg prøver at snakke med per mai med henblik på mf2 og k-anlæg .
jeg hev et stempel ud af maskinen af for at se gods tykkelsen de er plan i bunden så dem hiver jeg 3mm af, du skrev i et gamel indlæg at du havde haft stempelerne ude af din xr3ier og at da du samlet den var der meget underkomprssion på den p.g.a stempelringene ikke kunne genbruges
det syntes jeg lyder mærkeligt da jeg før har gjordt det sammme ved andre motore uden problemer dog ikke på ford motorer
MVH C.Sørensen

_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team