Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 jul 2025, 14:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 29 okt 2005, 17:05 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Morten VJ skrev:
En doppelt så dyr Bosch pumpe trækker 13 amp. ved 8 bars tryk, og kan levere over 200 l/t ved dette tryk og stadig med 13,5 volt i spænding.



Præcist hvilken bosch pumpe er det lige du tænker på her?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 okt 2005, 17:28 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Denne
http://www.bosch-motorsport.de/de/aktua ... FP-200.pdf
5 bars versionen har jeg set til 2500 sv kr.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 okt 2005, 19:17 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Ja.....Men leverer den nu også hvad den lover....?

Bosch har været så seriøse at de ikke opgiver et ydelsesdiagram på pumpen, og dermed kan man ikke bruge specifikationen til ret meget.

I test er det før set at bla. bosch ikke leverer den vare man tror man har fået!

Feks vil en pumpe der er specificeret til 165L @ 3bar ikke engang levere 165L v. 0bar.
Jeg har dem mistænkt for at de regner det for underforstået at der er placeret en fødepumpe af en vis størrelse før pumpen.

Min 984 pumpe leverer da meget bensin, men slet ikke de voldsomme mængder den er opgivet til at levere.

Bosch pumper er skam kram, men man skal tage oplysningerne med et solidt gran salt.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 okt 2005, 20:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jeg tror nærmere at man skal se på prøvebænken.
Maks flow er vel med en 100l tank over pumpen fra pumpen går der en. slange til regulatoren, og lige under regulatoren har man sit måleglas.
Med en indbygget pumpe placere man self pumpen i bunden af tanken.

Vi mere alm mennesker har for vane at måle pumpe ydelsen efter regulatoren i motorrummet, og der går en masse tabt i rør og filter.

Jeg målte min pumpe på denne måde, og den gav 170 l/t ved 4,5 bars tryk.og 190 ved 3 bar. opgivelsen er 200 l/t ved 5 bar bosch opgivelser.

Men pumpen er rigeligt stor til mine formål da dyserne maks kan æde 105 l/t ved 3 bar 100%dc alle dyser åbne på en gang.

Det der undrede mig var påstanden om at en meget billig pumpe kan give så høj en volumen ved så lavt et ampere forbrug.
Det giver i min verden ingen mening.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 okt 2005, 20:55 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Morten VJ skrev:
Det der undrede mig var påstanden om at en meget billig pumpe kan give så høj en volumen ved så lavt et ampere forbrug.
Det giver i min verden ingen mening.

MVH

Morten


Man kan jo relativt enkelt diske op med en formel der kan forudsige opnåelig ydelse på pumpen, ifht den effekt den optager. Så kan man få hard facts på bordet....

Og nej, en billig pumpe med helt fantastiske opgivelser lyder ikke rigtigt.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 okt 2005, 12:34 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Morten VJ skrev:
Mads B 405 2.0 skrev:
Anonymous skrev:
Spirillen skrev:
Uden at være ekspert på området, vil jeg nu nok alligevel hellere, bruge mine penge, på en større pumpe.


Det er vel ikke alle biler man bare lige smider en større pumpe på. Tænker her på f.eks indbyggede pumper, eller behov for nye kraftigere ledninger til den større pumpe som bruger mere strøm.

Den her box sættes "bare" på originalledningerne til pumpen og så trækkes en forbindelse ud til føleren på motoren, så er originalpumpen der måske er lige i det mindste "reddet". Eller hvis man er godt oppe i heste, kunne man undgå at skulle op i den af de dyre racerpumper og stadig nøjes med en billigere "standard" model.


jeg har lige skiftet pumpe på min nissan...... og det er en pumpe som sidder monteret nede i tanken..... det tog lidt over 1 time..... pumpen er en walbro gss341 som udmærker sig ved at have høj flow ved "højt" tryk, samtidig med den har et lavt strøm forbrug, kræver derfor ikke andre ledninger...... pris 1100-1200kr

Fås som "kit" til rigtig mange biler

Du har vel ikke et link til specifikationerne på denne særdeles effektive pumpe?
Da den åbenbart har en meget effektiv pumpe, som ikke kræver den helt store elmotor.
Og det er jeg meget tvivlende overfor da det er et amerikansk produkt.
Men vil gerne overbevises.

MVH

Morten



Der er en samlining af pumper her....... walbro pumpen er ikke den bedste.... med den ligger i den bedste del af skalaen


http://www.stealth316.com/2-fuelpumpguide.htm

Det med at det ikke er nødvendig at skifte ledninger er noget jeg har læst mig til i et nissan forum....... jeg har ikke selv målt om spænding er i top...... men jeg kan måle det senere i dag :-)

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team