ToLa skrev:
Havneren skrev:
Witz skrev:
Havneren herfinde fra laver 300hk med den T3 lader til 3300-3500kr.
Ja... Det er næsten rigtigt - "Næsten" fordi den faktisk kun koster 3000kr.
Jeg har købt ved Protune.dk - Mig bekendt fås det ikke billigere i dk.
Den turbo jeg kører med er MÅSKE nok lige stor nok til dig, men jeg har faktisk lige hørt en fugl synge om at Protune er ved at få nogle flere turboer hjum - Nogle i en lidt mindre størrelse også.
Det var sgu billigt. Men ja, en T3 er lige vel stor til en 1400 8v, det optimale ville nok være noget T2/25-T3 hybrid lader. Men mon ikke Turbomotor kan komme frem med noget fornuftigt.
Tobias
Aaaa... Nu er der jo allerede ved at gå flere ting galt her syntes jeg!
- Vælg turbo størrelse efter hvor meget effekt du ønsker. En normal T3 turbo er egnet til omkirng 160hk og op til ca. 220 - 240hk. Den JEG kører med er IKKE en "normal" T3 turbo - Det er en T3/T4. Jeg vil sige at den nærmere ligger i laget 200hk til 350hk.
Problemet med at vælge turbo er at det lige som alt andet er et kompromis. Du vil have hurtigt spool op men have en høj ydelse. Det er to ting der arbejder mod hinanden. Hvis du skal ramme 250hk må du nok ofre dig lidt på hvor tideligt den laver ladetryk - Jeg går ud fra det er det du mener når du når du siger "Spool op".
- +2 bar. Det er rigtig meget ladetryk. Med så meget ladetryk burde din motor lave pænt over de 200hk og i det tilfælde skal du passe på ikke at vælge en for lille turbo - Dette ville nemlig betyde at du slet ikke kan lade så meget og ikke kommer så højt op i ydelse. Turboen kan ganske enkelt ikke levere luften og der af heller ikke trykket.
- +2 bar stiller satans store krav til en turbo. Lige for at være sikker på du er klar over det - Så meget tryk kan meget hurtigt skabe en masse problemer for dig. Kan du motorstyring følge med op i det tryk? Kan din intercooler, slanger, rør klare trykket? Kan din benzin pumpe/dyser følge med? Og syvende og sidst skal du være klar over at ingen normale turboer er lavet til det tryk!