BANDIT skrev:
Nu skal der guldkorn på banen fra jer..
Har en garrett GT2560 LS på focus´en som har en limit på ca 300 - 320 hk
Hvis jeg gerne vil modificere den så den kunne levere mellem 360 - 400! hk men stadigvæk køre med std udstødnings side.
Er det urealistisk med gt25 turbine eller kunne det komme derhen af med evt at bruge en compr side fra en gt28

T3 med split puls bør give det gode fra begge verdener.
Det gælder om at holde modtryk under ladetryk. Når modtrykket er højere starter problemerne, detonation, fravalg af knaster, konservativ tænding mv. Jeg tror det bliver svært med T25 .86 hus og GT28 turbine diameter. Går du til T3 får du som Finn skriver et andet billede. Du får større arbejdsområde alene fordi der stadig er "positiv" balance og mindre modstand.
Går du til "divided" T3 turbinehus og holder wastegate rørerne fra 1+4 og 2+3 adskilt til helt op under WG ventilen (alternativt 2 WG) så har hver puls kun det halve af bredden på turbinen/hjulet, at sætte igang og du forstyrrer samtidig ikke "naboerne" med tilbagegående pulser under overlabbet. Du får hurtigere ladetryk, bedre mulighed for sugeffekt under overlab (afhængig af længder/areal og duration), og mere jævn ladetrykskurve. Det koster en lille smule topeffekt, men jeg tror ikke det kommer på tale i dette tilfælde.