Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 20:55

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 09 maj 2002, 23:10 
Jeg tog mig endelig sammen og besluttede mig for at få renoveret turboen på Cally.
GIK i Sverige skulle have 3600 svenske + moms + dyr forsendelse,
dansk turbo teknik skulle have 5000 (+ moms tror jeg nok)

-og så fandt jeg tilfældigt turbo DK nede sydpå. Pris oplyst i telefonen ca. 2500 + moms og forsendelse.

Turbo blev skruet af søndag aften og afleveret mandag.
Turbo klar fra renovering tirsdag og sendt med posten så jeg havde den onsdag.
Skruet på bilen igen onsdag aften.
Endelig pris - 3.157 inkl. moms og efterkravs-forsendelse. Dette inkluderede opgradering af tryklejet til et bedre 360-graders leje.

Turboen var endda nydeligt renset af og havde fået skiftet alle service-stumperne, såsom bolte og diverse andet halløj. Den så næsten ud som ny :-D
Den endelige pris blev endda lidt billigere end oplyst tidligere fordi firmaet ikke bruger "enhedspriser" men man betaler for det faktiske forbrug af tid og stumper. Så jeg klager ikke :-)

Og huj da en forskel i øvrigt. Trykket kommer meget hurtigere, og der er ingen røgskyer bag bilen længere :-)

Konklusion: Turbo DK (www.turbodk.dk) kan varmt anbefales. Professionel, hurtig og billig service!

MVH

Bindegal


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 10 maj 2002, 00:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 617
Geografisk sted: København
Hehehe

Du slap billigt.....

Min kostede mig 6.700 at få lavet, det eneste der ikke blev
skriftet var Kompressor huset ellers er alt andet nyt.

Ellers ville det have kostede mig over 8000 at få en ny hjem fra England.

btw, ejeren af TurboDK er tidligere arbejder som H.Daubjerg igennem 12 år
så han ved hvad han laver og han har den helt rigtige maskine til jobbet
i modsætning til H.Daubjerg, som jeg har lade mig fortælle at deres maskine
kun er til store turboer, dvs ikke personvogns turboer.

Mvh
Michael.

_________________
Mvh
Michael.

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 maj 2002, 08:32 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 28
Min Cossie turbo fik også en omgang hos ham , rigtig billigt , men den var for så vidt heller ikke så slidt . MEN sikken en forbedring alligevel ..

Han kan afballancere turboen ved omkring 100.000++ rpm . det gør en meget stor forskel i holdbarhed og virkningsgrad ..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 maj 2002, 16:05 
Jamen jeg kan jo næsten heller ikke få armene ned :-)
Det er desværre sjældent man finder nogen der i dén grad ved hvad de har med at gøre, og så endda klarer opgaven hurtigt OG til en god pris.
Jeg hjælper ihvertfald gerne til at sprede en hurra-oplevelse så firmaet forhåbentlig stadig er i live når jeg har smadret turboen en gang!
(svært at skrive på tastaturet med armene oppe i øvrigt!) :-D

ahhhh weekend.... mon ikke der er gang i striben i aften?


Top
  
 
Indlæg: 10 maj 2002, 18:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 617
Geografisk sted: København
Ja, EF dag.... :)

Håber også at der kommer til at ske noget idag på striben..

Mvh
Michael.

_________________
Mvh
Michael.

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 maj 2002, 22:31 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 28
Hmmm.. det kunne være man snart burde lufte Cossien derinde , men det er sq stadig for koldt for et gammelt rø"¤"# som mig ... :-D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 maj 2002, 10:22 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 343
Geografisk sted: Fyn Odense
jeg er ved at montere en turbo på min sierra dohc.
hvad vil i anbefale mig at gøre?
der er lidt slør i den.(op/ned)
skal jeg få den renoveret før jeg montere den
eller skal jeg bare montere den???
mvh chr.lunde

_________________
mvh chr.lunde
Ford SIERRA TURBO


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 maj 2002, 10:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 617
Geografisk sted: København
Hejsa.

Hvis der er tale om 1mm (0.5mm op & 0.5mm ned), så er det for meget.
Jeg mener at Lasse har haft skrevet at der må være 3/10 mm slør i den, du kan evt.
tage forbi nogen der lever af at montere turbo på biler, de kan fortælle dig om der
er for meget.

Så fremt der er for meget slør i den, så bør du få den lavet.

Mvh
Michael.

_________________
Mvh
Michael.

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2002, 12:39 
Hvor meget slør er der "frem og tilbage" ?? Det er faktisk det vigtigste !


Top
  
 
Indlæg: 14 maj 2002, 10:25 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 343
Geografisk sted: Fyn Odense
der ikke noget slør frem og tilbage ,kun op og ned

_________________
mvh chr.lunde
Ford SIERRA TURBO


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team