Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 jul 2025, 09:08

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 11 okt 2002, 12:34 
Hej alle...
Har et temmelig stort problem, har lige fået eftermonteret en T3-Garret på min honda prelude. Jeg har fået renoveret motoren fuldstændig, alle lejer udskiftet, vandpumpe, stempelringe....osv. Jeg har et stort problem med, at når den sætter ladetryk (0,6), så sætter den tryk i bundkaret. Jeg skal bruge en eller anden form for krumtapsudluftning (ladetrykket gør at der bliver presset olie op igennem og ud af ventildækslet), så jeg kan afmonteret min halvlitters flaske der opsamlet olien ude i motorrummet fra ventildækslet. Det er ikke så fedt at se på, har fået pulverlakeret og malet mine motorophæng, bundkar osv. Er der nogen der kan hjælpe, har en ide om at Cossierne kører med noget lignende, men har ikke kunnet finde noget.....Please help....bortset fra det er der skud i svinet....det skal bare prøves...


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 11 okt 2002, 13:37 
Du skal montere en etvejs-ventil på den slange der går mellem ventildækslet og indsugningsmanifolden... ellers lader du tryk i bundkar og ventildæksel og du risikerer at smadre alle dine pakninger!!!!

:-O :-O :-O

Jeg brugte en etvejs-ventil fra den slange som går til bremseforstærkeren på en golf!
Virkede fint :-), den skal selvfølgelig vende sådan at man ikke kan blæse i den fra indsugningssiden...

Mvh. Bay


Top
  
 
Indlæg: 11 okt 2002, 14:05 
Hey Bay....
Er ikke helt sikker på hvad du mener....
Det må ikke være tryk mellem bundkar og ventildæksel....men samtid jeg jeg gerne have en form for opsamling af oliedampene, og lade dem køre ind i indsugningen igen for maximal smøring. Mener du jeg skal sætte denne envejsventil mellem bundkar og ventildæksel, for så ved jeg ikke lige helt hvordan jeg skal opsamle oliedampene...
Turbofreak


Top
  
 
Indlæg: 11 okt 2002, 14:11 
Jeg var lige hurtig nok....
Der sidder ingen slange mellem indsugning og manifold....den er blevet pille fra, så ventildækslet ånder ud i der fri....eller ned i en halvliters flaske der opsamler den olie der bliver presset ud gennem ventildækslet...ved godt det ikke er sundt for kværnen....


Top
  
 
Indlæg: 11 okt 2002, 14:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Køb en krumtaps ventil med filter fra ? bil og sæt på slangen fra topdækslet og sæt den anden ende på sugesiden af turboen. Byt evt oliepåfyldnings dækslet ud med et med filter som v8 kørerne gør.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 okt 2002, 15:09 
Hej Jens
Super ide;-) :-):-P men så er der næste problem: hvor får jeg fat i sådan en krumtapsventil med filter nogen ideer??? Det var nemlig noget i den retning jeg selv havde forestillet mig. Men hvor i alverden finder man den slags stumper?


Top
  
 
Indlæg: 11 okt 2002, 15:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Prøv en mærke bilhandler eller en der sælger dele til ræs.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 okt 2002, 22:12 
Du må endelig ikke sætte en et-vejs ventil på slangen mellem ventildækslet og manifolden. hvis denne svigter, er du lige fedt. Jeg har sat et krumptaps udluftningfilter på min, et sødt lille K&N til små hundrede kroner. Virker fint. Held og lykke :-)


// Toyota Supra 2.8i Turbo


Top
  
 
Indlæg: 22 okt 2002, 15:10 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 476
Geografisk sted: Brøndby Strand
Du skal ikke suge olie ind, det er med til at sænke oktantallet og der af også risiko for tændingsbanken. Som klaus skriver filter eller til en olie opsamlingsbeholder.

mvh Lasse

_________________
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 okt 2002, 14:51 
ATT Klaus T. Små hundrede kroner........... nu glemmer du vist at du købte filteret brugt af mig, et nyt koster godt 200 kr. Så du fik det til en meget fordelagtig pris!!!!! :-D Hehe

Thomas


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team