havnerenn skrev:
Tror kun den lader omkring 0,1 - 0,15 bar, men det er ikke lykkes mig at få ham til at sætte et ur i.
Jeg kan ikke gennemskue din tankegang i din udregning Morten... Sådan lige umiddelbart syntes jeg det ligner noget vrøvl. Måske tager jeg fejl?
v/h christian
Dette er min teori bag udregningen en kompressor tager noget energi for at give den til motoren.
Hvis vi antager at den er 80% effektiv så bruger den 20 kw ved en 100 kw effektsførøgelse på svinghjulet.
Dette vil i følge min kugleramme kræve en 20 kw el motor til at drive den. Dernæst har vi tab i gearing, ledninger, og generator, og et effekt tab til generatoren i størrelses ordnen 1,2- 1,4 kw ved 100 ampere.
Hvis vi ser bort fra alle tab og kun ser på kompressorens effekt forbrug som er 20 KW
Så svare det til ca 20 normalt store startere til en 2l 4 cylindret motor.
Og det kan mit battri ikke trække i et spit sekundt uden spændings fald.
Men hvis vi er nede på 0,1- 0,15 bars tryk så er det jo ikke alverdens effekt forøgelse vi får ud af det. Og derfor ikke det store ampere forbrug.
Og en konventionel tuning vilde helt sikkert være billigere.
Men så har man jo ikke en el kompressor.
Hvis du har et forslag til en bedre beregning så skriv endelig da jeg som sagt er meget usikker på min udlægning.
MVH
morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html