Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 maj 2025, 08:02

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 18 jun 2005, 13:05 
nogen der har overvejet at måle hvad dyserne rent faktisk giver af ml.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jun 2005, 19:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2004, 22:41
Indlæg: 160
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
Kan det ikke også passe at den 1,8 20v kører med kompresionsforhold på 9,5:1. Det er da rimelig godt og lade en bar på det??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 sep 2008, 18:47 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 67
Geografisk sted: Fyn
Jimmy Elkjær skrev:
Min 1,4 8V motor fra 91' laver 172 HK med 190ml dyser og det er ved 1,2 bars ladetryk og 3 bars benzintryk.
DC kender jeg ikke, men selvom den er 95% burde det jo ikke være muligt.
Fik ved samme lejlighed målt CO% og den var 5,6% ved fuldlast. Jeg stod selv og så det, men har kun udskrift af HK og NM.



hej Jimmy

Er de 190 ml på standartdyserne?.. Bosch 0280 150 701 ? Det godtnok dem fra Punto

Hilsen Flemming


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 sep 2008, 05:42 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
lige nøjagtig den omtalte fag 1.8t 20v motor er ret speciel hvad angår ydelse/benzinmængde! bla pga den forholdvis høje komp. MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 sep 2008, 12:20 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 67
Geografisk sted: Fyn
Ledte efter hvad Punto GT dyser med overnævnte nummer giver.. er kommet til en del foeskellige resultater.. Men ifølge en engelsk Punto forum giver de 240ml@3bar..

Nogle der kan bekræfte det med 110% sikkerhed..?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 sep 2008, 12:22 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
scotten skrev:
Ledte efter hvad Punto GT dyser med overnævnte nummer giver.. er kommet til en del foeskellige resultater.. Men ifølge en engelsk Punto forum giver de 240ml@3bar..

Nogle der kan bekræfte det med 110% sikkerhed..?


236 er tallet du leder efter...

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 sep 2008, 12:26 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 67
Geografisk sted: Fyn
John Sahl skrev:
scotten skrev:
Ledte efter hvad Punto GT dyser med overnævnte nummer giver.. er kommet til en del foeskellige resultater.. Men ifølge en engelsk Punto forum giver de 240ml@3bar..

Nogle der kan bekræfte det med 110% sikkerhed..?


236 er tallet du leder efter...

.


:wink: Thanks John :rock:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 sep 2008, 14:24 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:26
Indlæg: 482
Geografisk sted: Nordvestjylland
Wildert skrev:
Noget jeg ikke fatter...
En på vagcars.dk påstår at hans Audi A4 1.8T laver 197 hk på standard 205 ml/s dyser - alt andet standard (udover chip forstås).
Hvorledes hænger det sammen? Det burde da ikke være muligt? End ikke med 4 bars regulator.
Eller hvad misser jeg her?


Mange Vag 1.8T motor yder lige under de 200hk ved en chipning.. Det kunne jo være, at standart dysserne giver mere end hvad de er oplyst til :?:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 sep 2008, 14:35 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Det er en pænt gammel tråd der er kommet frem her hva' :-).

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 sep 2008, 15:22 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Indlæg: 327
Geografisk sted: Gun City
Så har folk jo også haft god tid til at overveje deres næste indlæg :lol:
http://webshop.nordicturbo.dk/default.a ... 3955783067

Der er ikke tale om 205 ml dyser, men højst sandsynlig 210 ml (opgivet ved 3 bar), men benzintrykket er 4 bar = 245 ml.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team