Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 08 jun 2025, 23:48

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 29 aug 2005, 17:50 
elpumpe! kan så være med eller uden motorens indblanding (eget oliesystem) mange moderne biler har ikke et motorrum der levner plads til meget sjov... derfor montering agter.... det er ikke optimalt for meget andet end plads og vægtfordeling. MVH. søren


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 29 aug 2005, 19:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
ja jeg tænkte no lige noget med at lave eget bundkar til burbo samt pumpe og køler og varmemåler... så bare en variabel pumpe og termostat der tænder over xx antal grader..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 mar 2006, 03:13 
Offline

Tilmeldt: 28 aug 2005, 12:57
Indlæg: 4
Geografisk sted: TROMSØ
Har prøvd dette nå på en BMW 325i E36, systemet fungerer greit, men har etter mitt syn disse svakheter...

1. Plasseringen av luftfilteret er ikke bra (under bilen bak ved bakpotte).
Det blir veldig fort skittent og kan lett ta inn vann ved kraftig regnvær eller lignende.

2. Har montert luftmasse-måler bak ved turbo, avstanden mellom den og gass-spjeld er ca 4 meter. Dette skaper problem med kjøring med lite gasspådrag. Motor stopper veldig lett ved bykjøring. Kan vel løses med å montere luftmassemåler på trykkside fremme ved gass-spjeld?? Noen som har forslag til løsning på dette?

3. Ved "normal" kjøring er det ganske mye turbo lag. Lader ikke ordentlig (0.3-0.5 Bar) før i 3. gir. Ved "aktiv" kjøring med mye gasspådrag er dette mye bedre, lader ca 0.5 bar fra ca 4000 og opp i 2. gir. Dette kommer nok av at hele eksos anlegget varmes opp en del mere ved "aktiv" kjøring, og dermed kjøler det ikke ned eksosgassene så mye på veien bak til turboen.

(4. Bakkeklaringen på bilen blir noe redusert.)

Er det noen her som har gode ideer eller innspill rundt dette?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team