Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 08 jun 2025, 22:50

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2006, 23:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Så har du jo et problem.

Som ikke lige til at stille en diagnose på.

Prøv en anden regulator


MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2006, 23:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Nå... Der var en der kom mig i forkøbet mens jeg sad og flækkede min indlæg sammen - ja ja...

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2006, 23:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Havneren skrev:
Nå... Der var en der kom mig i forkøbet mens jeg sad og flækkede min indlæg sammen - ja ja...

Dit indlæg er meget bedre.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2006, 23:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Morten VJ skrev:
Havneren skrev:
Nå... Der var en der kom mig i forkøbet mens jeg sad og flækkede min indlæg sammen - ja ja...

Dit indlæg er meget bedre.

MVH

Morten


Hehe... Mange tak Morten :lol:

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2006, 23:32 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2004, 16:00
Indlæg: 242
Havneren skrev:
Dine målinger der ligner noget der har en usikkerhed på 0,1 bar til 0,2 bar. Tror det er det de ander prøver at sige.

Dine målinger passer ikke helt godt sammen der op af i tryk eller i tomgang kontra "slange af" for den sags skyld. Du har haft 2 ure at holde øje med, hvor præcise er de og hvor nemme er de at aflæse. Tja... Der er nok et par usikkerheder i dine målinger - Ser man bort fra det der hopperi og små afvigelser ser din regulator HELT normal ud.

Det man kalder en prograssiv regulator har IKKE samme tryk differende over dyserne over hele registeret... Det har en almindelig regulator.

Se her:
Almindelig-
-0,5bar i mannifold svarende til 2.5bar i benzin = 3bar trykforskel over dyserne
0bar i m. svarende til 3bar i b. = 3 bars trykforskel over d.
1bar i m. svarende til 4bar i b = 3 bars trykforskel over d.
osv... altid 3 bars trykforskel.

Eks. på prograssiv:
-0,5bar i m. svarende til 2,25bar i b = 2,75bars trykforskel over d.
0bar i m. svarende til 3bar i b = 3bars trykforskel over d.
1bar i m. svarende til 4.5bar i b = 3.5bars trykforskel over d.

v/h Christian


Okay, jamen det er da til at forstå. Så må jeg jo prøve en anden regulator. Men kan man ikke ligeså godt vælge en 2:1 i stedet for en 1,5:1 ? Hva med den her? http://www.rh-motorsport.dk/benzintryksregulator.html
Den ene kan jo også monteres direkte i dysebroen.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2006, 23:37 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Jeg formoder du skal bruge en fordi du skal have noget saft ud af dine dyser? Den går mager ved højt ladetryk?

Husk at sådan en prog. reglulator stiller væsentligt højere krav til din pumpe! Måske kan den ikke følge med.

Som udgangspunkt skal du ikke have mere "udveksling" på end højest nødvendigt! Helst slet ingen om muligt...

V/h Christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2006, 23:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Har du benzinmangel?
Og nej monter den efter den originale, da du kan komme til at mangle benz ved tomgang og dellast.
Da den normalt virker begge veje.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2006, 08:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2004, 16:00
Indlæg: 242
Jeg tror godt min pumpe kan følge med. Den giver 228 L i timen ved 5 bar. Har nummer 280 150 975 og er fra en Audi 200 T med K-anlæg.

Jeg regner med at få benzinmangel, da jeg skal bruge 310 ml. dyser og målet er ca. 250 hk. Men 310 ml. dyser kan jo godt levere nok ved eksempelvis 4,5 bar benzintryk...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2006, 18:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Muligvis ved 4,5 bars differencetryk, men ikke ved 4,5bar benzintryk ved 1,5 bars ladetryk...

Det betyder at du skal op på 1,5 bar på 4,5 bar = 6bars benzintryk så.

Jeg tvivler på at din pumpe kan levere den mængde ved det tryk (Det kan Bosches motorsports pumpe ikke engang), men jeg tvivler ikke på at den nok skal kunne klare opgaven til 250hk med nemhed...

Hvor har du fundet data på din pumpe? Noget du kan vise her? Jeg leder selv efter en stærk pumpe nemlig...

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2006, 19:12 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2004, 16:00
Indlæg: 242
Havneren skrev:
Muligvis ved 4,5 bars differencetryk, men ikke ved 4,5bar benzintryk ved 1,5 bars ladetryk...

Det betyder at du skal op på 1,5 bar på 4,5 bar = 6bars benzintryk så.

Jeg tvivler på at din pumpe kan levere den mængde ved det tryk (Det kan Bosches motorsports pumpe ikke engang), men jeg tvivler ikke på at den nok skal kunne klare opgaven til 250hk med nemhed...

Hvor har du fundet data på din pumpe? Noget du kan vise her? Jeg leder selv efter en stærk pumpe nemlig...


Her: http://powerpage.dk/tuning_teori_6indsp ... /dyser.htm

Jeg skrev nummeret ned på pumpen, og så at det var det samme som en af dem der stod på den side med dysetabellen. Du skal bare finde en fra en gammel golf GTI eller en gammel audi med K-anlæg. De er ret kraftige, men dyre. Min kostede 1700 for 3 år siden...

Men det vil altså sige at det er bedre at lade den være med standardregulatoren og så gå op i dysestørrelse? Jeg troede bare det var en fordel at benzinen blev sprøjtet ind med lidt kraftigere tryk end normalt når ladetrykket er højt.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team