Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 16 jul 2025, 03:45

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 23 feb 2006, 00:32 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Og hvis din recirkulerende bov skal virke skal LMM om på sugesiden af turboen igen. Her skal sugeslangen fra den recirkulerende bov placeres mellem LMM og turboen.

Men som sagt - jeg ser det som spild af tid...


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 feb 2006, 00:34 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 sep 2003, 18:00
Indlæg: 245
Geografisk sted: Aalborg
Ja, jeg kan godt give dig ret i det, også derfor jeg lavede dette indlæg :D

Jeg må lige ha en ekstra snak med Henrik igen... :?

_________________
Med venlig hilsen
Jan aka Evo-8

>>>> www.brugtstyling.dk <<<<


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 feb 2006, 03:55 
setup for en vingemåler

set fra motoren og ud
1. gasspjæld
2. turbo
3. vingemåler
4. luftfilter :wink:

bov ventilen placeres mellem gasspjæld og turbo og skal "dumpe" tilbage mellem turboen og vingemåleren vacum/tryk tages mellem motor og gasspjæld


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 23 feb 2006, 08:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Hej Jan,

Har du (nu hvor du nævner E-gas) monteret et større spjæld?

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 feb 2006, 09:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 sep 2003, 18:00
Indlæg: 245
Geografisk sted: Aalborg
Nej, der er ikke blevet skiftet spjæld

_________________
Med venlig hilsen
Jan aka Evo-8

>>>> www.brugtstyling.dk <<<<


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 feb 2006, 10:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Okay. Så er det jo udelukket. Din HKS ventil åbner ikke i tomgang så det kan heller ikke være den. Til gengæld tror jeg at fejlen enten ligger i din motorstyring (RH KAN jo også lave fejl..) eller i en defekt luftmassemåler.

Prøv at skifte om til den originale luftmassemåler, hvis du da kan det nu hvor din motorstyring er ændret i mappet.

Jeg trykker på en E-gas motor uden problemer relateret til E-gas (og så er bilen ikke engang født med tryk).

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2006, 18:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 sep 2003, 18:00
Indlæg: 245
Geografisk sted: Aalborg
Jeg har haft kontakt til RH igen, de er kommet med dette svar :

Den svinger i tomgang pga. at turboladeren faktisk laver tryk allerede i tomgang. Den presser luft op imod gasspjældet i tomgang, det kan E-GAS styringen ikke rigtig finde ud af.

Hvis der monteres en recirkulerende BOV, mellem indgang og udgang på turboens kompressor, så forsvinder dette problem.


Så de må være rimelig sikker på det og har garanteret oplevet det før :idea:

_________________
Med venlig hilsen
Jan aka Evo-8

>>>> www.brugtstyling.dk <<<<


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 feb 2006, 11:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
der er også en anden løsning.. pænt dyr men.. STØRRE TURBOLADER! :twisted: :twisted: så har du jo trykket lidt senere og ingen problemer med tryk ved 1000omd..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 feb 2006, 12:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 sep 2003, 18:00
Indlæg: 245
Geografisk sted: Aalborg
Ja, det bliver vist et større projekt hvis der skal større turbo på end den nuværende. For så skal stempler og plejelstænger skiftes :roll:

Men nu må jeg prøve denne lette løsning, nu når de er sikker på deres svar. Ellers må jeg op til dem igen og få den ændret i motorstyringen :cry:

_________________
Med venlig hilsen
Jan aka Evo-8

>>>> www.brugtstyling.dk <<<<


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 feb 2006, 15:23 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
Kan ikke forstå du mener det er nødvendigt at ændre på motoren bare fordi der skulle komme større turbo på.. du skal jo bare holde samme tryk....-kan du holde maks tryk ved fulde omdrejninger?

Hvis du lader over hele skalaen er det en pæn fiks turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team