fynne skrev:
Nu hænger det så sådan sammen med min DOCH. At der skal monteres turbo, derfor porter jeg den, og mht KAT så er det et råd jeg har fået af andre vedr. afmontering af denne..... men menner jeg har fået fortalt at en 2,0 DOCH fra før KATèns tid havde 125HK og med KAT har den 120, eller er det en fejl info jeg har fået der? de ting jeg er ved at lave ved min motor, er ting som jeg har adspurgt forskellige folk om, men der er jo masser af forskellige meninger omkring det, alt efter hvem man spørger.
Jeg arbejder til dagligt på MAN/B&W og spørger self. folk der mht motor forbedringer, jeg går da ud fra at folk der arbejder i prøvehuset ved hvad de taler om..... principet i en 4 takt motor er vel det samme, hvad enten den sidder i en bil, eller på et generator anlæg.
de 5hk er ikke noget direkte bevis på at det er katten der tager dem. det er nok nærmere et bevis på at forureningen skulle under et vist antal Co. og flere af de gamle 125hk modeller er UDEN servostyring. det tager skam også HK.
jeg mener nu stadig at det er spild af penge at porte toppen. mest pga det er yderst begrænset hvad man kan porte. kanaltykkelsen er meget begrænset. og 250hk er set på std top med turbo. ventilerne kan heller ikke blive ret meget større. så erdet bedre at koncentrere sig om bunden. dvs andre plejlstænger og stempler(som passer fra calibra/vectra turbo med små mods) og så en lettelse af svinghjulet. den vejer ca 14kg std. og man tager nemt 2 kg uden at svægge den. og det virker kanon godt(min er lettet ca 2kg)
skulle jeg lave en trykladet DOHC. ville jeg satse på en god bund og std top. bare vær sikker på at motoren får køling nok, så skal toppen nok holde i alt evighed.