Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 jul 2025, 06:12

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 26 maj 2006, 22:37 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 mar 2006, 08:33
Indlæg: 30
Geografisk sted: Svendborg
Det underlige er jo bare at den IKKE bruger hverken olie eller vand.
Har kørt OVER 1000 km i den uden at det kan ses på oliepind eller ekspantionstank.
Er fandme noget videre underligt syntes jeg....! Ved ikke rigtig hvor jeg skal starte med at fejlsøge.
Men det er da altsammen gode bud, bare meget svære at konstatere direkte på motoren, især når den ikke bruger andet end benzin.. :lol:

Iøvrigt har den lige nu fået nye stempler og ringe i forbindelse med at jeg samtidigt udskiftede krumtap, plejlstænger og lejer. Toppen står urørt, men den lavede IKKE røgsigner før. Noget kunne tyde på at den kunne være en ring, det er bare MEGET underligt at det ikke kan ses på forbruget, og at den har gjort det samtlige km disse ringe har været kørende....! :cry:

Andre gode bud ??? Helst nogle af dem der ikke kræver endnu en motorrenovering :wink:

_________________
Trackday nørd !
www.trackdayklub.dk

MR2 AW11 Turbo
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17917


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2006, 07:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Nu skal der ikke så meget til før olie begynder at ryge kraftigt. En dråbe på en varm udstødning ryger meget i forhold til at den kun var en dråbe.

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2006, 09:07 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 mar 2006, 08:33
Indlæg: 30
Geografisk sted: Svendborg
klyfax skrev:
Nu skal der ikke så meget til før olie begynder at ryge kraftigt. En dråbe på en varm udstødning ryger meget i forhold til at den kun var en dråbe.


Jo, det er rigtigt, men nu ryger det jo altså UD af udstødningen og ikke fra "ovenpå" udstødningen...!
Det føles lidt som om at det bliver værre og værre med det er sgu lidt svært at sige.... :roll:

_________________
Trackday nørd !
www.trackdayklub.dk

MR2 AW11 Turbo
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17917


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2006, 10:26 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Det var et eksemple.

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2006, 12:16 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
kunne godt sige stempelring eller hvordan er honingen? hvis ikke ringen passer ordentligt vil der ske lidt..
Prøv at lugte til din olie - måske den bytter olien ud med benzin for at skjule det for dig?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2006, 19:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2004, 22:41
Indlæg: 160
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
Jeg tror det er din turbo.. De kan meget vel gøre det hvis olien løber over ringene i lejehuset og direkte ud i udstødningen. Det giver hvid røg, og nej, der skal ikke det store til før det ser ud af noget. Tjek evt retur løb osv. Hvad turbo er det ??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2006, 22:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 06 jun 2004, 00:57
Indlæg: 633
Geografisk sted: Roskilde
Første ide var at der var kommet noget kølervæske i udstødningen. Men efter 1000km byrde det være brandt væk. Hvis det var den fede blanding ville den da røge sort?

_________________
Mvh Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 maj 2006, 20:46 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 mar 2006, 08:33
Indlæg: 30
Geografisk sted: Svendborg
Det er en Garret TB0210 fra en Nissan...
Hvad skal jeg tjekke ved mit olieretur???

Jeg må prøve at tage en sniffer til mit olie, kan SLET ikke overskue det hvis motoren igen skal tages fra hinanden.. øv

_________________
Trackday nørd !
www.trackdayklub.dk

MR2 AW11 Turbo
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17917


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2006, 21:06 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2004, 22:41
Indlæg: 160
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
at der er fri pasage fra turbo til bundkar. Dit olie nivue må heller ikke lukke for returløbet. Ligesom at der ikke må være "vandlås" i returløbet..
Er det en kugleleje turbo, og er vandkøling osv sluttet til


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 maj 2006, 06:44 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 mar 2006, 08:33
Indlæg: 30
Geografisk sted: Svendborg
Umiddelbart er der god fri passage til bundkaret og der står ikke olie op i slangen fra bundkarret af, men er da ret sikker på at returløbets udmånding i bundkaret er tæt på eller i samme niveau som olien i bundkaret. Er det et problem? :cry:
Det er IKKE en kugleleje turbo, men den er vandkølet ja, og det er selvfølgelig tilsluttet!

_________________
Trackday nørd !
www.trackdayklub.dk

MR2 AW11 Turbo
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17917


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team