Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 08 jul 2025, 14:52

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 11 sep 2007, 04:32 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
http://www.dieselplace.com/forum/showthread.php?t=81009 lidt om de to typer GARRETT sælger til alle pt. ser ud til at nogen har oplevet lidt problemer med egt... ikke sikkert det er turboens skyld dog!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 sep 2007, 06:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2003, 15:01
Indlæg: 562
Geografisk sted: kbh
kan man snyde turboen eller bare erstatte dette signal så man kan bruge den type turbo aligevel.?

_________________
Diesel!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 sep 2007, 07:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Martin, det bedste ville nok være at tage boksen og VNT styringen fra 90 hestes modellen af din 1248 JTD, den er med VNT og så få dén boks optimeret til en større VNT turbo hvis det er det du vil?

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 sep 2007, 17:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2003, 15:01
Indlæg: 562
Geografisk sted: kbh
så er det nok nemmere at tage boxen fra 1,3multijet VGT 105hk lancia motoren. men motorstyringen koster nok 4millioner!

når har lige klipset nogle billeder af 90hk udgavens turbo:
Billede
Her er den box som slangen fra aktuvatoren går til.
Billede
Motorstyringsboxen
Billede
turboen
Billede
turboen igen.... hmm ligner meget det samme ..

_________________
Diesel!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 sep 2007, 19:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Ja det er nok ikke det værd rent ydelsesmæssigt vs. omkostningerne. Hvad med "bare" at tage en lille kuglelejelader eller traditionel turbolader af større type end din mikrolader du har nu, nok helst førstnævnte og så leve uden VNT - og til slut få den OBD trimmet?

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 sep 2007, 21:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2003, 15:01
Indlæg: 562
Geografisk sted: kbh
joo det jeg frygter er at jeg får en væsentlig dårligere spool op tid... hva skal man kigge efter .. alså den der sidder på puntoen 75hk er en KKK KP35 ... og der findes alså en KKK KP39 som sidder på bla 100hk polo tdi og a3 1,9 100hk modellerne.
http://www.dieselevante.it/turbochargers.asp?idfam=KP39

og lige et link til standard laderen:
http://www.dieselevante.it/turbochargers.asp?idfam=KP35

og forresten passer VGT turboen på min standard manifold.

_________________
Diesel!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 sep 2007, 07:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Så vidt jeg ved kan 100 hk VW TDI'erne bokstunes til 130 hk så det kunne da være en metode, men forvent stadig dårligere spooluptid pga. den er konstrueret til en 1.9 liters motor. Pest eller kolera.

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 sep 2007, 13:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2003, 15:01
Indlæg: 562
Geografisk sted: kbh
ja det er lidt noget pis da de er helstøbte sammen med manifolden.. hmmm

_________________
Diesel!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 sep 2007, 12:41 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Indlæg: 474
Geografisk sted: Vejle
Kunne man ikke bruge MF2 til at styre den med??

Det er jo et pulserende signal som kommer ned til dyssen, jo mere ladetryk jo længere pulser.

så skal solenoiden bare sættes der hvor dyssen plejer at sidde, og resten skal monteres normalt.

kender ikke specifikationerne på hvor lange og korte pulser den kan lave. men det kan jo måles.

_________________
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 sep 2007, 18:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2003, 15:01
Indlæg: 562
Geografisk sted: kbh
johan o r skrev:
Kunne man ikke bruge MF2 til at styre den med??

Det er jo et pulserende signal som kommer ned til dyssen, jo mere ladetryk jo længere pulser.

så skal solenoiden bare sættes der hvor dyssen plejer at sidde, og resten skal monteres normalt.

kender ikke specifikationerne på hvor lange og korte pulser den kan lave. men det kan jo måles.


Billede
Hmmm KKK KP serien kan fåes med forskellige metoder til at regulere vingerne.. på den turbo jeg vil bruge er der ingen stik på. kun nogle slanger, jeg har faktisk tænkt lidt over det der med mf2.. og har søgt nettet tyndt for matiale(hvilket der er for lidt af)

men kom forbi denne side med dette billede af en måde at montere bleed ventil på sådan et system:
Billede
Here's a quick schematic of the VNT & the three solenoids that control it. Special thanx to Mark Panos for sending me this diagram. I usually run my VNT without a bleed, but that didn't stop me from a little experimentation! Some people told me that you can't bleed a VNT - BULL! In fact, It's quite easy so here's what I did:

First, I went to a pet shop & bought a three nipple bleed valve (fish tank valve) & installed it on the blue line at the bottom port of the actuator. The result, CHECK ENGINE LIGHT ! No good. I took the bleed back off & this time, I installed it on the purple line at the top port of the actuator( to sol. #3) & cracked it open slightly.

The result: Easily over 15psi!! It's just that simple! In the future I will try the other methods as explained in the boost controls section of the VNT engineer's report so stay tuned!........................AD



-------------------------------------------------------------------------------------

hmm vingerne står helt åben når der ingen tryk er det må være sådan den står i hvile.
eller hmm kan sku ikke lige huske det... må lige checke ..

_________________
Diesel!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team