Det lyder som den mekaniske indsprøjtning fra 2'eren - altså ikke den elektroniske fra 3'eren som er passet ind på?
I såfald er det i hvert fald ikke krumtapssensoren - for der er ingen steder at sætte den på

.
Tændingen er et separat kredsløb i den styring - strømfordeler med hallgiver, en bankesensor, samt en tændingsboks som måler omdrejningssignal og vakuum i manifolden. + naturligvis selve tændingsmodulet der trigger tændspolen.
Der er faktisk ikke så meget der kan gå galt i det system - så start fra en ende af - en mulighed ku' være tændingsmodulet.
Min gamle Jetta 16V formåede dog at knække en lodning i selve tændingsboksen. MAP-sensoren inden i havde dårlig forbindelse - det tog mig et ½ år at finde den fejl

.
En god ting vil være hvis du kan prøve at skifte nogle af delene - kender du ikke en makker med en 16V'er hvor i kan prøve at skifte ting som strømfordeler, tændingsboks, tændingsmodul og måske bankesensor mellem de to biler?