Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 16 jul 2025, 09:09

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 12 okt 2007, 13:02 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2003, 11:05
Indlæg: 253
Geografisk sted: Malmö, Sverige
Jeg har også dårlig erfaring med kobberpakning, men fandt senere ud af at min blok ikke var helt plan. :damn:
Så jeg vil aldrig nogensinde montere en kobberpakning igen, uden at have planet top og blok, hvis jeg overhovedet roder mig ud i kobber igen... :roll:

Nu skal der eksperimenteres med rustfri stållamel toppakning og pinbolte. :wink:

_________________
...Daniel Slater :mrgreen:


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 okt 2007, 13:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
smurf47 skrev:
Det er ikke lige noget vi har adgang til. Nu har vi også fået lavet en fin pakning i kobber. Vi ville bare gerne vide hvad der skal bruges af fedt/pasta når den skal monteres. Hvis der altså skal bruges noget.


Slå fedt ud af hovedet!!... det der skal til er for at tætne ikke smøre for at være nemt at afmontere...

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 okt 2007, 13:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Danielsito skrev:
Jeg har også dårlig erfaring med kobberpakning, men fandt senere ud af at min blok ikke var helt plan. :damn:
Så jeg vil aldrig nogensinde montere en kobberpakning igen, uden at have planet top og blok, hvis jeg overhovedet roder mig ud i kobber igen... :roll:

Nu skal der eksperimenteres med rustfri stållamel toppakning og pinbolte. :wink:


MLS pakning og nut & studs er også vejen frem 100% læg f.eks. mærke til at top fuel dragstere også går fra kobber toppakninger og over til MLS (Multi layer steel)...

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 okt 2007, 13:15 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2003, 11:05
Indlæg: 253
Geografisk sted: Malmö, Sverige
Tinasmartin skrev:
Danielsito skrev:
Jeg har også dårlig erfaring med kobberpakning, men fandt senere ud af at min blok ikke var helt plan. :damn:
Så jeg vil aldrig nogensinde montere en kobberpakning igen, uden at have planet top og blok, hvis jeg overhovedet roder mig ud i kobber igen... :roll:

Nu skal der eksperimenteres med rustfri stållamel toppakning og pinbolte. :wink:


MLS pakning og nut & studs er også vejen frem 100% læg f.eks. mærke til at top fuel dragstere også går fra kobber toppakninger og over til MLS (Multi layer steel)...

Rart at vide. :D
Det er også en kammerat der har NOGET mere forstand på den slags end mig, der laver begge dele til mig.
Så jeg tror nok det kommer til at spille. :rock:
Det bliver selvfølgelig i forbindelse med planing af begge pakflader.

_________________
...Daniel Slater :mrgreen:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 okt 2007, 13:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Danielsito skrev:
Det bliver selvfølgelig i forbindelse med planing af begge pakflader.


Altid at foretrække...

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 okt 2007, 17:34 
Offline

Tilmeldt: 18 okt 2006, 10:09
Indlæg: 12
Nuhar vi så fået fat i noget Hylomar. Nu skal vi så have udglødet pakningen. Hvordan gør vi lige det?? Er det bare at give den en tur med gas og ilten, eller skal den ikke have så meget varme. Skal den evt. en tur i vand?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 okt 2007, 17:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
I skal holde øje med farvespillet der kommer når i varmer, sørg for at flammen kommer ALLE steder og giv jer god tid, pakningen skal luftkøle og skal se "rusten" ud når den er kølet ned, den overflade kan/skal i så fjerne med en skrubbesvamp bagefter indtil den er helt ren kobberfarvet, derefter skal i rense den med noget afedtende, pakmassen skal påføres på begge sider evt med skumrulle.

Og husk Ilt & Gas er et NO GO! i skal bruge en alm. gasbrænder (Butan/Propan) Watever...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 okt 2007, 18:37 
Offline

Tilmeldt: 18 okt 2006, 10:09
Indlæg: 12
Har jeg ret i at det skal blive ret varmt. Vi prøvede på et stykke plade der ikke skulle bruges til noget. Det var så med gas og it, men meget lidt ilt. Den blev ikke blødere bag efter.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 okt 2007, 19:52 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
smurf47 skrev:
Har jeg ret i at det skal blive ret varmt. Vi prøvede på et stykke plade der ikke skulle bruges til noget. Det var så med gas og it, men meget lidt ilt. Den blev ikke blødere bag efter.


Ensartet op til kirsebærrød(ja, i skal kunne se den tydeligt i mørke), hold den der nogle minutter, og køl så. Ligegyldigt om det er i vand eller luft, hurtigt eller langsomt.

Derefter er den så blød at den kan klaske sammen, hvis i ikke passer på!

Gas&Ilt er farligt. Ukrudtsbrænder, eller lign, er bedre for pakningen.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 okt 2007, 20:47 
Offline

Tilmeldt: 18 okt 2006, 10:09
Indlæg: 12
Tak for jeres svar. Vi prøver.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team